۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
پس از هفت هفته، اسپانیا آزاد شد!

دولت اسپانیا تصمیم گرفته است به تدریج محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را که تاکنون برای مهار ویروس کرونا اعمال شده بود از میان بردارد اما استفاده از ماسک را در حین تردد از طریق وسایل حمل و نقل اجبار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با کاهش انتشار ویروس کرونا در اسپانیا دولت تصمیم گرفته است به تدریج محدودیت‌های اعمال شده را از میان بردارد؛ مردم می‌توانند پس از تحمل هفت هفته قرنطینه سفت و سخت با کم‌ترین محدویت از خانه بیرون روند و در فضاهای سبز شهری به فعالیت بپردازند. در هفته گذشته نیز کودکان زیر ۱۴ سال مجاز بودند آزادانه در بیرون از منزل با هم به بازی و فعالیت مشغول شوند. دولت اسپانیا ضمن کاهش محدودیت‌ها، استفاده از ماسک را برای تمام گروه‌های سنی در تمام فضاهای بیرون از خانه اجباری دانست و اعلام کرد با افراد متخلف از این قانون برخورد جدی خواهد شد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز از توزیع تعداد ۶ میلیون ماسک در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی خبر داده و گفته است که به زودی هفت میلیون ماسک دیگر نیز به مقامات رسمی و کارکنان دولت اختصاص داده خواهد شد. سانچز با اشاره به اینکه ویرس کرونا با سرعت بسیار زیاد به طور هراسناکی در کشور اسپانیا گسترش یافت، علت کاهش چشمگیر ابتلاء به کووید -۱۹ در کشور را اعمال محدویت‌های سختگیرانه دولت و تلاش بی‌وقفه مقامات رسمی و نیروهای امنیتی دانست. نخست وزیر اسپانیا همچنین از اختصاص بودجه‌ای کلان به مقامات منطقه‌ای برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا خبر داد.

از چهاردهم مارس، مردم اسپانیا مجاز بودند تنها برای خرید مواد غذایی و دارو، مراجعه به مراکز درمانی، رفتن به محل کار یا پیاده‌روی کوتاه مدت خانه‌های خود را ترک کنند. اما به دنبال کاهش انتشار ویروس کرونا و همچنین درخواست‌های مکرر مردم کلانشهر مادرید برای انجام فعالیت‌های ورزشی در خارج از خانه دولت تصمیم گرفت ضمن اعمال قوانینی جدید، محدودیت‌های سابق را به تدریج از میان بردارد. البته دولت زمان‌های خاصی را برای فعالیت‌های جسمی مردم مشخص کرده است؛ به عنوان مثال، بزرگسالان تنها از ساعت ۶ تا ۱۰ بامداد و عصرها از ساعت هشت تا ۱۱ مجاز به بیرون ماندن از خانه هستند. از ساعت ۱۲ ظهر تا ۷ عصر نیز کودکان زیر ۱۴ سال به همراه یکی از والدین خود می‌توانند در بیرون از خانه به بازی و سایر فعالیت‌ها برپردازند. دولت اسپانیا قصد دارد تا پایان ماه ژوئن تمام محدویت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا را از میان بردارد.

کد خبر 421984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.