نصب دستگاه ضدعفونی در ورودی شهر ماسوله

شهردار ماسوله از نصب سیستم ضدعفونی کننده خودرو در ورودی این شهر خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این سیستم ثابت در ورودی شهر ماسوله نصب شده و مجهز به مخزن یک هزار لیتری مایع ضدعفونی کننده سطوح و پمپ برقی بوده و از طریق سیستم لوله کشی دارای سوزن‌های مه پاش، دستگیره‌ها، درب‌ها و لاستیک‌های خودرو را ضدعفونی و گندزدایی می‌کند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دوم اسفندماه سال گذشته، مدیریت شهری ماسوله جزو اولین شهرهای پیشروی استان گیلان بود که ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی را آغاز کرد.

شهردار ماسوله عنوان کرد: شهروندان و بازاریان شهر تاریخی ماسوله که هر سال در ایام نوروز پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی بودند، امسال برای حفظ سلامتی خود و مسافران اماکن اقامتی و بازار را تعطیل کردند و شعار "در خانه بمانیم" را عمل کردند.

نیرویی ادامه داد: در این مدت نیروهای شهرداری با یک دستگاه خودروی آتش نشانی و تعدادی سمپاش دستی همه معابر و اماکن عمومی را به صورت روزانه ضدعفونی کرده و این اقدامات تا زمان اعلام وزارت بهداشت مبنی بر کنترل شیوع  ویروس کرونا تداوم دارد.

وی یادآور شد: یازدهم فروردین ماه امسال، یک اکیپ از تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ماسوله را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

شهردار ماسوله افزود: به منظور حفظ سلامت نیروهای شهرداری و شهروندان علاوه بر توصیه‌های آموزشی، تاکنون تعداد یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، یک‌هزار عدد محلول ضدعفونی کننده دست و یک‌هزار عدد محلول ضدعفونی کننده آب ژاول برای گندزدایی سطوح بین آنان توزیع شده است.

نیرویی خاطرنشان کرد: شهرداری به منظور اطلاع رسانی بیشتر راهکارهای پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل ابتلای ویروس کرونا، روی تمامی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای آموزشی رعایت توصیه‌های بهداشتی را نصب کرده است.

وی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط شهرداری ماسوله را یکی از اقدامات مثبت در راستای حفظ سلامتی شهروندان در مقابل ویروس کرونا عنوان کرد و از شهروندان خواست، تا قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، هنگام تردد در معابر و اماکن عمومی شهر ماسوله، نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، ماسوله در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در ۶۲ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 421980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.