دستگاه تنفس مصنوعی ناسا مجوز دریافت کرد

گروهی از محققان ناسا یک دستگاه تنفس مصنوعی اضطراری طراحی کرده‌اند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شده است که بسیاری از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، با کمبود تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه تنفس مصنوعی مواجه شوند. بنابراین شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی شروع به تولید ونتیلاتور کردند. با وجود اینکه کمتر پیش می‌آید ناسا محصولی به غیر از تجهیزات فضانوردی تولید کند، ولی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اخیراً تصمیم گرفت یک دستگاه تنفس مصنوعی طراحی و تولید کند.

در همین راستا مهندسان و محققان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا (JPL) موفق شدند طی تنها ۳۷ روز یک دستگاه تنفس مصنوعی ارزان قیمت با قابلیت تولید انبوه طراحی کنند. آن‌ها نام این دستگاه را VITAL گذاشتند؛ دستگاه جدید همانند ونتیلاتورهای معمولی عمل می‌کند و برای انتقال اکسیژن به بیمار باید لوله اکسیژن در مجاری تنفسی بیمار قرار بگیرد.

سازمان غذا و دارو آمریکا استفاده از این نوع ونتیلاتورها را به صورت اضطراری مجاز اعلام کرده است؛ بنابراین بیمارستان‌ها اجازه دارند از این دستگاه در شرایط ضروری و برای بیمارانی که نشانه‌های جدی‌تری از بیماری کووید -۱۹ دارند، استفاده کنند. ونتیلاتور ناسا می‌تواند سریع‌تر از نمونه‌های رایج کنونی تولید شود و استفاده از آن نیز از ونتیلاتورهای قبلی راحت‌تر است.

این نوع ونتیلاتور دارای قطعات کمتری است، بین سه تا چهار ماه دوام می‌آورد و با توجه به شرایط کنونی استفاده از آن توصیه می‌شود.

کد خبر 421971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.