تولید بیش از ۶۱ هزار اصله نهال در نهالستان بندرعباس

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از تولید بیش از ۶۱ هزار اصله نهال در نهالستان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی خادم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به رشد شهرنشینی و لزوم توسعه بیشتر فضای سبز در سطح شهر، تهیه نهال، گل وگیاه یکی از نیازهای اساسی در جهت تحقق این اهداف است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود نهالستان این سازمان، حفظ سرمایه داخلی، کاهش خرید و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق پرورش انواع گل، گیاه، نهال و تولیدات مختلف در این مجموعه انجام می‌شود.

خادم با بیان اینکه این امر موجب صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های این سازمان شده است، ادامه داد: در حال حاضر تولید انواع درخت، درختچه پوششی، گل فصلی، گیاهان بومی و محلی، گیاهان آپارتمانی و… در نهالستان انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس ادامه داد: گونه‌های تولید شده در بخش درختچه شامل گل کاغذی، کاسیا، پانسانیا، سزبانیا، جاتروفا، تی وتیا، تابه بویا و… بوده و همچنین در بخش پرورش گونه‌های درختی و سایه‌دار نیز گونه‌هایی مانند فیکوس جنگلی، بنجامین، گاروم زنگی، توت، لور، انجیر معابد، یاس درختی، کنار و… تولید شده است.

وی با بیان اینکه در بخش گیاهان پوششی نیز آلترناترا، سدوم، کامپالیا، پندال و… تولید و کاشته شده است، عنوان کرد: در این مجموعه علاوه بر تولید انواع نهال غیر مثمر و مثمر، گل‌های دائمی و فصلی مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی شهر بندرعباس انجام می‌شود.

خادم با تاکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های رشد و توسعه یافتگی شهرها، میزان فضای سبز شهری است، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی‌های زیست محیطی در سال‌های اخیر، باید به مقوله توسعه فضای سبز توجه بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 421966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.