عذرخواهی عضو حزب کارگزاران از اصلاح طلبان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت تمدید نمی‌شود

حسین نقوی‌حسینی، نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح حقوقی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی گفت: آمریکا دست از رفتارهای خصمانه و تسویه‌حساب‌های سیاسی خود علیه جمهوری اسلامی ایران بر نمی‌دارد. آمریکا دشمن است و رفتار دشمن کاملاً تعریف شده است.

او ادامه داد: حتی در دوران کرونا و نیاز همه‌جانبه کشورها و ملت‌ها به همدیگر در مبارزه با این ویروس باز هم آمریکایی‌ها بر طبل اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کوبند و کاری با کرونا و همکاری‌های بین‌المللی هم ندارند. یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها به شدت دنبال می‌کنند، افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار بین‌المللی و ترویج ایران‌هراسی است. یکی از این تحریم‌ها هم تحریم تسلیحاتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تمدید تحریم خرید و فروش تسلیحات از سوی ایران تاکید کرد: تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران طبق توافقنامه برجام ظرف پنج سال باید برداشته شود. پاییز سال جاری هم پنج سال به پایان می‌رسد و طبیعی است که ایران از مهرماه تحریم تسلیحاتی نخواهد بود. آمریکایی‌ها همه فشار و توان خودشان را گذاشتند تا جلوی برداشته شدن تحریم را بگیرند. جالب هم این است که استناد به برجام می‌کنند. آمریکایی‌ها می‌گویند چون ایران تعهدات خودش را در برجام انجام نداده است، بنابراین نباید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران لغو شود، در حالی که آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند. زمانی که یک کشوری از توافقی خارج می‌شود نمی‌تواند به همان توافق استناد و علیه کشورها اقدام کند.

کواکبیان: دستگاهای نظارتی بر افزایش قیمت کالاها رسیدگی کنند

مصطفی کواکبیان در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آخرین جلسه علنی مجلس دهم در روز ۳۰ اردیبهشت است و آنچه که در بعضی رسانه‌ها مطرح شده، صحت ندارد. تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل عواقب سنگینی برای آمریکا و قدرت‌های اروپایی دارد. از وزارت خارجه نیز انتظار می‌رود که وضعیت آقای عسگری دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را به طور جدی دنبال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از صدا و سیما نیز انتظار می‌رود اجازه پخش هر مداحی را از تلویزیون ندهد. دستگاه نظارتی نیز بر مداحی وعاظ باید ورود کند. از دستگاه نظارتی انتظار می‌رود نظارت جدی بر افزایش قیمت کالاها داشته باشند. ماه رمضان است و مردم با مشکل روبه رو هستند. افزایش سرسام آور قیمت‌ها توجیهی ندارد.

ابطحی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم: خودتان را ارزان نفروشید

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز کارگر خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید به کارگرانی که با دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چرخه اقتصاد خود را می‌چرخانند دکترای اقتصاد بدهیم. آقای نوبخت امیدواریم وعده شما درباره رتبه‌بندی معلمان عملیاتی شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر علوم درباره مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز چه می‌کند. نماینده منتخب یکی از شهرهای استان مرکزی در مؤسسه‌ای درس خوانده که ۴۰۰۰ نفر فارغ‌التحصیل داشته و ۴۰۰۰ نفر دیگر اکنون در حال تحصیل هستند. وزیر کشور باید از طریق هیأت‌های اجرایی از وزارت علوم استعلام می‌گرفتند آیا وزارت علوم پاسخ داد؟ وزارت علوم و وزارت کشور باید پاسخگو باشند. آقای کلانتری، بعد از ۴۰ سال می‌گوئید موضوع اشغال لانه جاسوسی و سفارتخانه کار اشتباهی بوده آن هم بعد از دفاع از کاوه مدنی و موضوع جاسوسانه محیط زیستی. امام گفتند این موضوع انقلاب دوم است. شما در این مملکت زندگی می‌کنید؟ رئیس جمهور باید با این موضوع برخورد کند؛ به چه دلیل گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز خوانده نمی‌شود؟ از مردم و کادر درمانی در خصوص مقابله با ویروس کرونا تشکر می‌کنم. ویروس مهم‌تر از این کرونا تبعیض‌ها، رانت‌ها و اختلاس‌ها است. امیدواریم مجلس یازدهم به این موضوع توجه کند.

مطهری: عادلانه نیست شورای نگهبان هم قاضی باشد هم طرف دعوا

در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات علی مطهری نماینده مردم تهران پیشنهاد یک الحاق را مطرح کرد و گفت: نامزدهایی که در این مرحله صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان رد می‌شود می‌توانند به مراجع قضائی و محاکم شکایت کنند. محاکم موظفند ظرف ۱۰ روز نظر خود را اعلام به شورای نگهبان، وزارت کشور و شاکی اعلام کند. در تائید و رد صلاحیت‌ها ما سه مرحله داریم یکی هیأت‌های اجرایی و یکی هیأت‌های نظارتی هستند و دیگری هم شورای نگهبان آنجایی که شورای نگهبان صلاحیت یک کاندیدا را رد می‌کند آن کاندیدا باید به خود شورای نگهبان شکایت کند یعنی در اینجا قاضی و طرف دعوا یکی است.

مطهری گفت: این حق باید برای کاندیدا در نظر گرفته شود که به نهادی غیر از شورای نگهبان شکایت کند که غیر از شورای نگهبان باشد الان ما به خود شورای نگهبان شکایت می‌کنیم که آنها هم هم در مقام قاضی قرار می‌گیرند و هم طرف دعوا که این عادلانه نیست.

به عنوان عضو حزب کارگزاران از همه اصلاح طلبان و مردم عذرخواهی می‌کنم

سیدحسین مرعشی با اشاره به شرایط حساس کشور، گفت: شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران به گونه‌ای است که ضرورت همکاری، وحدت، همفکری و کار مشترک همه نیروهای حامی انقلاب، نظام و مردم را ایجاب می‌کند. امروز کسی نمی‌تواند در عرصه سیاسی ایران قدمی برای حل معضلی از معضلات پیچیده ایران بردارد بدون اینکه به همکاری‌های گسترده بین احزاب و شخصیت‌ها در درون جبهه اصلاحات و درون جبهه اصولگرایی و حتی فراتر از نیروهای سیاسی کشور توجهی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: ما باید متوجه باشیم که در بی‌سابقه‌ترین و شدیدترین تحریم‌هایی قرار داریم که تاکنون علیه کشور و ملتی اعمال شده است. امروز اقتصاد کشور تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا در شرایط سختی قرار دارد؛ دولت برای تأمین بودجه و منابع ارزی برای نیازهای کشور در فشار است. علاوه بر این مشکلات، مسئله شیوع کرونا نیز حادث شده و همه شاخص‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده است که هزینه‌های دولت و خانوارها افزایش یافته و درآمدها را کاهش داده است. شیوع ویروس کرونا هم اقتصاد کشور را گرفتار کرده و هم با توجه به رشد منفی اقتصاد جهانی، بازارهای بین المللی را هم تحت تأثیر قرار داده است که افت شاخص قیمت نفت شاخص بسیار خوبی است که می‌توان فهمید در چه شرایطی قرار داریم.

وی تاکید کرد: فریاد کشیدن در رسانه‌ها، یکدیگر را به انواع و اقسام مطالب متهم کردن و زیر سوال بردن و تضعیف شخصیت‌هایی که در این شرایط می‌توانند پشتوانه و نقطه امیدی برای مردم باشند در هیچ سطحی پسندیده نیست. من به عنوان برادر کوچکی در حزب کارگزاران سازندگی ایران از بابت همه مطالبی که به وجود آمده از پیشگاه همه سیاسیون، اصلاح‌طلبان و مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در جهت همکاری‌های سازنده و مفید و افزایش اعتبار شخصیت‌های طراز اولی که باید در خدمت مردم و نظام باشند، بتوانیم کارهای کشور را جلو ببریم.

کد خبر 421965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.