پیش‌بینی تسهیلات برای بیمارستان‌های خصوصی به شرط بازگرداندن پرستاران تعدیلی

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: اگر بیمارستان‌های خصوصی که نیروهای پرستاری خود را تعدیل کرده‌اند در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و نیروهای تعدیلی را به کار بازگردانند، تمام توان خود را صرف می‌کنیم تا تسهیلات ارزان‌قیمت برای آنها در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا محمد میرزابیگی با اشاره به وضعیت فعالیت پرستاران تعدیلی در برخی بیمارستان‌های خصوصی، اظهار کرد: ظاهراً در ۱۰ تا ۱۲ بیمارستان خصوصی در تهران و در چند بیمارستان در شهرستان‌ها اقدامی در جهت تعدیل پرستاران انجام شده است که تعجب‌برانگیز بوده و به گمان بنده این رفتار در این موقعیت، رفتاری مطلقاً ناصحیح و غیراخلاقی است. امیدوارم با راهکارهایی که ما آن را دنبال می‌کنیم در این خصوص تجدیدنظر شود

وی درباره راهکارهای پیشنهادی سازمان نظام پرستاری، گفت: بیمارستانی که زمان زیادی از فعالیت آن گذشته و پر سابقه هستند، درآمد آنها در طول این مدت فعالیت حاکی از سودآوری آنهاست؛ ضمن اینکه ما در دوران طرح تحول سلامت و دو سه سال اخیر، افزایش در هتلینگ و تعرفه‌های بخش فنی را داشته‌ایم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه شاید این یک رفتار کاملاً عجولانه و برای رسیدن به اهداف دیگر بود، خاطرنشان کرد: موضوعی که مطرح بوده این است که اگر اینگونه بیمارستان‌ها که نیروهای پرستاری خود را تعدیل کرده‌اند در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و نیروهای تعدیلی را به کار بازگردانند، تمام توان خود را صرف می‌کنیم و با دولت نیز رایزنی‌ها شروع شده تا تسهیلات ارزان‌قیمت برای آنها البته با بررسی کارگروه کارشناسی در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: از دو هفته پیش اعلام کردیم که این پرستاران می‌توانند به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند و ما رفتارهای حمایتی و راهکارهای حقوقی تا جایی که حق این پرستاران تأمین شود را دنبال می‌کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 421961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.