فعالیت مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در اصفهان بزودی آغاز می‌شود

مرکز نگهداری زنان کارتن خواب با تصویب شورای شهر و با حمایت شهرداری اصفهان در این شهر پس از فروکش کردن شیوع کرونا آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه پرداخت اجاره بهای محل نگهداری زنان کارتن خواب امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محقط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این لایحه که مربوط به خیریه "سامان‌سرای خورشید" می‌شود، گفت: مجوز برای احداث این مرکز که در حمایت از زنان آسیب‌دیده اجتماعی فعالیت می‌کند صادر شده و کمیسیون اجتماعی نیز مشروط بر اینکه تا شش ماه آینده قابلیت راه‌اندازی و اداره این مرکز محقق شود، با پرداخت اجاره بهای ماهانه هفت میلیون تومان به این مرکز موافقت کرد.

کورش محمدی با بیان اینکه این مرکز هنوز فعالیت خود را شروع نکرده، افزود: ممکن است این مرکز به دلیل مشکلات موجود نتواند فعالیت خود را آغاز یا توانایی انجام فعالیت را نداشته باشد بنابراین ادامه این لایحه پس از شش ماه منوط به ادامه‌دار بودن فعالیت‌هایش خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و ارزیابی فعالیت شش ماهه این مرکز برعهده معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری است، ادامه داد: فعالیت در حوزه زنان کارتن خواب مسئولیت بسیار سنگینی است که می‌تواند تبعات قضائی و حقوقی بسیاری داشته باشد و وقتی این شهامت در یک نفر به‌وجود آمده که در حوزه زنان آسیب‌دیده فعالیت کند، لازم است از وی حمایت شود.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه این مرکز قرار بود از اول اسفندماه راه‌اندازی شود که با شیوع کرونا این موضوع عملی نشد، گفت: در جلسه با شهردار و مدیرکل بانوان استانداری اصفهان و با توجه به اینکه در استان‌های دیگر حمایت‌های زیادی برای ساماندهی زنان آسیب‌دیده انجام می‌شود، قرار شد این مبلغ به عنوان اجاره‌بها از سوی شهرداری پرداخت شود.

فریده روشن با بیان اینکه مبلغ اجاره‌بهای این مرکز به حساب اوقاف واریز خواهد شد، ادامه داد: حمایت‌هایی نیز از سوی خیرین برای این امر انجام خواهد شد تا بعد از فروکش کردن شیوع کرونا این مرکز با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ نفر راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: قرار است زنان آسیب‌دیده دو تا سه ماه و تا زمانی که به بازتوانی نیاز دارند، در این مرکز نگهداری شده و پس از آن به یک مرکز کارآفرینی منتقل شوند.

کد خبر 421940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.