اقدامات انجام شده در خط دو مترو اصفهان ماندگار خواهد شد

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدامات چشم‌گیری در احداث خط دوم و شروع کار از جبهه دوم این خط انجام شد که یکی از رکودهای اقدامات عمرانی و از جمله کارهای زیربنایی و ماندگار در شهر اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشی از عملکرد مدیریت شهری در کلانشهر اصفهان ارائه و اظهار کرد: اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان دو برابر سال ۹۶ یعنی سال شروع بکار شورای پنجم اصفهان بود.

وی افزود: در زمان تصویب بودجه چهار و ۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۸، عده‌ای آن را بلندپروازانه و عوام‌فریبانه می‌دانستند اما با تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری و هدایت شورای شهر ۹۶ درصد این بودجه در شرایط سخت اقتصادی سال گذشته محقق شد که اقدامی نمونه در بین کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه بدون شفافیت و جلب رضایت و مشارکت مردم که مقدور نبود، تصریح کرد: در مجموع بودجه محقق شده سال ۹۸، سه هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بود.

وی یکی از شاخص‌های اساسی ایجاد اعتماد عمومی نسبت به شورا و شهرداری را نوسازی و توسعه فضاهای مسکونی، تجاری و خدماتی شهر دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ تعداد پروانه‌های صادره از سوی شهرداری پنج هزار و ۱۴۳ پروانه بود که این رقم در سال قبل از آن سه و ۱۴۰ ثبت شده که رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

معین ادامه داد: از لحاظ مساحت زیربنا نیز صدور پروانه‌ها ۳۹ درصد رشد داشته که از عدد سه میلیون و ۳۲۳ هزار متر در سال ۹۸ به چهار میلیون و ۴۷۵ هزار متر افزایش یافته است.

وی گفت: ۲۲۵ میلیارد تومان برای نظافت شهر و حمل زباله، ۱۱۱ میلیارد تومان برای حفظ، نگهداری و ارتقای فضای سبز شهری و ماهانه هشت میلیارد تومان یارانه به اتوبوسرانی گوشه‌ای از اقدامات مدیریت شهری است که امیدواریم اقدامی درخور شأن مردم اصفهان باشد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: این اقدامات حاصل تلاش ۹ هزار و ۲۷۶ نفر از نیروهای شهرداری است که در سال گذشته حقوق و مزایای آن‌ها پرداخت در شرایطی بدون مشکل پرداخت شد که بسیاری از شهرداری‌های کشور در این خصوص با چالش روبه‌رو شدند.

وی از توسعه و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری، توسعه فضای سبز شهری، برنامه‌ریزی برای استفاده از پساب در نگهداری فضای سبز، ادامه خیابان فرزانگان که ضمن رفع گره‌های ترافیکی این مسیر گام مؤثری در جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، اقدامات اساسی در آزادسازی مسیر رینگ چهارم و احداث اولین پارک‌سوارها در ابتدا و انتهای خط یک مترو از جمله اقدامات دیگر در سال گذشته است.

معین گفت: اقدامات چشم‌گیری نیز در احداث خط دوم و شروع کار از جبهه دوم این خط انجام شد که یکی از رکودهای اقدامات عمرانی و از جمله کارهای زیربنایی و ماندگار در شهر اصفهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری خود را متعهد به تلاش در جهت وحدت، همدلی و خدمت صادقانه به مردم به‌ویژه در شرایط حساس کنونی می‌دانند.

کد خبر 421937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.