۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
جهان متحد برای مبارزه با کووید-۱۹

این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد که حاکی است مهاجران و پناهندگان در سراسر دنیا به طور داوطلبانه برای مهار کرونا وارد عمل شده‌اند و از توان و تخصص خود برای کاهش اثرات کووید-۱۹ بهره گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش ویروس کرونا به همه آموخت که هر کسی می‌تواند نقش مهمی در مهار یک بحران ایفا کند. از رعایت اصول بهداشتی گرفته تا استفاده از تجهیزات ایمنی، تولید ماسک و لباس ایمنی، تغییر خط تولید بعضی از کارخانه‌های معروف دنیا به تجهیزات ایمنی همه و همه نقش تمامی اقشار را در مهار کرونا به تصویر می‌کشد. این روزها خبرهایی از گوشه و کنار دنیا به گوش می‌رسد که حاکی است پناهندگان و مهاجران نیز خود را وارد عمل کرده‌اند و هر یک با توجه به توانایی شخصی نقشی در کاهش انتشار کووید-۱۹ ایفا می‌کنند.

 کارکنان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در سراسر جهان به نیروهای انسانی مازاد برای خدمت‌رسانی به مراکز درمانی و مردم نیاز دارند؛ بسیاری از پناهندگان در کشورهای مختلف این مشکل را حل کرده‌اند و به طور دواطلبانه در حال تولید صابون و دیگر تجهیزات ایمنی، تهیه غذا برای کارکنان سلامت و دیگر اقدامات مهم در کشورهای میزبان خود هستند. با این وجود، توانایی، دانش و تجربه آن‌ها به مراتب کمتر از وضعیت قانونی آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارمن پزشکی ونزوئلایی است که هم اینک در شهر لیما پایتخت پرو سکونت دارد. او به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت در مراکز درمانی است و به خانه‌های سراسر شهر مراجعه می‌کند تا افراد مشکوک به کووید-۱۹ را معاینه کند. در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای آمریکا نیز گروهی از متخصصان قلب اهل کشور عراق نیز تمام مردم مناطق اطراف خود را تحت مراقبت قرار داده‌اند و این در حالی است که معلمان سوریه‌ای در لندن مشغول به نظافت بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی هستند بدون اینکه هیچ چشمداشتی به دریافت حقوق از سوی دولت داشته باشند.

میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان سالانه از کشورهای خود می‌گریزند و به سایر کشورها پناه می‌برند. آمار نشان داده است که بیش از ۲۵ میلیون پناهنده که از مرزهای بین‌المللی عبور کرده‌اند به دام کارگری افتاده‌اند؛ چه بسا پناهندگانی که دارای تحصیلات عالی دانشگاهی و حتی متخصصان آموزش دیده‌ای باشند که دانش آن‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود. این افراد در کشور میزبان از هیچ هویت مستندی برخوردار نیستند و در نتیجه توان ادامه تحصیل خود را ندارند. کووید-۱۹ شاید بهانه‌ای باشد که این افراد ضمن کمک به مهار ویروس کرونا توانایی خود را در زمینه‌های مختلف به همه نشان دهند و پس از این در کشورهای میزبان به رسمیت شناخته شوند.

کد خبر 421922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.