سه حفار غیر مجاز در نطنز شناسایی و دستگیر شدند

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: با تلاش مأموران انتظامی نطنز چند گنج یاب غیر مجاز شناسایی و دستگیر شدند.

حسین یزدان‌مهر در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز از کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری سه نفر در این رابطه توسط نیروی انتظامی در این شهرستان خبر داد و گفت: برابر قانون، ساخت، خرید، فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

رئیس میراث‌فرهنگی و گردشگری نطنز ادامه داد: متخلفان طبق مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه محکوم می‌شوند و چنانچه دستگاه به قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی در حفاری غیر مجاز استفاده شود، علاوه بر مجازات فوق، متخلفان بر اساس قانون مجازات اسلامی به یک تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

وی در ادامه از دوستداران میراث فرهنگی خواست هرگونه گزارش در خصوص حفاری غیر مجاز و یا نگهداری غیر قانونی دستگاه‌های فلزیاب را به پایگاه حفاظتی این اداره با شماره تماس ۰۳۱۵۴۲۲۰۰۱۳ اعلام نمایند.

سرهنگ هادیان فرمانده انتظامی نطنز نیز به افراد فرصت طلب، سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد و گفت: نیروی انتظامی با اقتدار و هوشیاری در کنار سایر نهادها با بسیج و همکاری همه ظرفیت‌های اجتماعی، مجال سو استفاده را به مجرمانی که قصد غارت هویت ملی و تاریخی کشور را دارند نخواهد داد و قاطعانه برابر قانون برخورد می‌کند.

کد خبر 421921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.