ذخیره سد زاینده رود به ۵۹۳ میلیون مترمکعب رسید/ اتمام توزیع آب کشاورزی تا ۱۵ خرداد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: توزیع آب برای تکمیل کشت پاییزه کشاورزان اصفهان تا ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

حسن ساسانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی (مهرماه) تاکنون در ایستگاه شاخص زاینده رود "چلگرد" یک هزار و ۱۵۴ میلی متر رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو هزار ۱۲۴ میلی متر و متوسط بلند مدت (۵۰ ساله) یک هزار ۳۲۱ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سد زاینده رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است، افزود: ذخیره سد زاینده رود امروز ۵۹۳ میلیون مترمکعب، ورودی به آن ۱۳۳ مترمکعب و خروجی ۸۲ مترمکعب در ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: توزیع آب برای تکمیل کشت پاییزه کشاورزان اصفهان تا ۱۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

ساسانی با بیان اینکه حوضه آبریز زاینده رود امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارندگی دارد، گفت: با توجه به افزایش مصرف آب به دلیل شیوع بیماری کرونا مصرف بهینه آب در همه حوزه‌های صنعت، کشاورزی و شرب ضروری است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه تأمین آب شرب خط قرمز وزارت نیرو در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوره توزیع آب کشاورزی با توجه به وجود کرونا و افزایش مصرف آب در برنامه ریزی ها دقت خواهیم کرد که برای تأمین شرب و بهداشت مردم مشکلی ایجاد نشود.

ساسانی گفت: از همه مردم تمنا داریم نگاهشان به موضوع آب ملی باشد؛ اگر جامعه "آب" را به عنوان کالای ارزشمند ملی ببیند به این باور خواهد رسید که آب چه باشد و نباشد باید صرفه جویی و بهینه مصرف کرد.

کد خبر 421908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.