بررسی تاثیر خشکسالی بر میزان مهاجرت به اصفهان

شورای شهر اصفهان در جریان بررسی لایحه "طرح‌نامه پروژه پژوهشی تغییرات اقلیمی در کلانشهر اصفهان" خواستار مشخص شدن تاثیر خشکسالی سال‌های اخیر بر میزان مهاجرت به اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه مربوط به "طرح‌نامه پروژه پژوهشی تغییرات اقلیمی در کلانشهر اصفهان" پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد. پیشتر این لایحه در کمیسیون اجتماعی شورا مطرح شده بود که با نظر کارشناسان محیط زیست درخواست شد برای بررسی بیشتر مهلت دو ماهه‌ای قرار داده شود تا این طرح با بررسی بیشتری به صحن شورای شهر بیاید.

کوروش خسروی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر در جریان بررسی این لایحه، نظر مرکز پژوهش‌ها را برای انجام این پژوهش با رعایت نکاتی مثبت اعلام کرد و افزود: برای آنکه این پژوهش به سرنوشت دیگر پژوهش‌هایی که انجام شده‌اند اما اکنون در قفسه خاک می‌خورند دچار نشده و کاربردی شود نیاز به ملاحظاتی دارد.

وی با بیان اینکه گرمایش زمین در میزان مصرف آب تأثیر گذاشته و این پژوهش می‌تواند تصمیم‌گیری‌های سازمان پارک‌ها را با توجه به میزان مصرف آب در سال‌های آینده تسهیل کند، ادامه داد: نیاز است در این پژوهش تخمینی از میزان مصرف آب در ۳۰ سال آینده با دو سناریو انجام شود؛ یکی با حفظ میزان فضای سبز موجود در سطح شهر و دیگری با این پیش‌فرض که هرسال چند درصد به فضای سبز شهر اضافه شود، میزان مصرف آب چه عددی خواهد بود.

خسروی خاطرنشان کرد: لازم است میزان مصرف برق به‌ویژه در فصل تابستان، میزان بارش‌ها با توجه به تغییر الگوی بارشی، میزان روان آب‌ها و میزان مصرف آب شرب نیز در این پژوهش تخمین زده شود.

وی اظهار کرد: همچنین باید مشخص شود تا چه اندازه خشکسالی‌های اخیر در مهاجرت‌ها تأثیرگذار بوده‌ است تا در مجموع از این داده‌ها و از نتایج پژوهشی که انجام می‌شود بتوان در مدیریت شهری استفاده کرد.

با موافقت اعضای شورای شهر لایحه به کمیسیون مربوطه بازگردانده شد تا شورای هماهنگی محیط زیست ذیل کمیسیون تشکیل شده و تا دو ماه دیگر بررسی‌ها را برای جزئیات مربوط به لایحه منظور کند.

کد خبر 421898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.