مهلت رسیدگی به شکایات داوطلبان مجلس به ۳۰ روز افزایش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهلت شورای نگهبان را برای رسیدگی به شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس از ۲۰ روز به ۳۰ روز افزایش دادند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- یکشنبه- با تصویب مواد ۹ و ۱۰ بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را به پایان رسانده و آن را برای بررسی به شورای نگهبان فرستادند.

در ادامه بررسی این طرح در ماده ۹ ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به این ترتیب اصلاح شد که هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه موظف هستند حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت ثبت نام با توجه به نتایج به دست آمده از بررسی‌های لازم در محل و با استفاده از نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور، صلاحیت داوطلبان را بر اساس صلاحیت‌های مذکور در این قانون، مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را کلاً بًه هیأت‌های نظارت اعلام نمایند.

در ماده ۱۰ مصوب شد که در تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت «بیست روز» به «سی روز» تغییر یافت.

بر اساس تبصره ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ پس از اعتراض نامزد انتخابات به رد صلاحیت خود از سوی هیأت مرکزی نظارت، شورای نگهبان ۲۰ روز پس از اظهارنظر هیأت مرکزی نظارت "نظر قطعی و نهایی" خود را در خصوص تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان به وزارت کشور اعلام خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 421897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.