بهره برداری از فاز اول پروژه قطار شهری کرج تا پایان سال جاری

شهردار کرج با بیان اینکه عملیات ریل گذاری پروژه قطار شهری کرج همزمان با عید سعید فطر آغاز می‌شود، گفت: درصدد هستیم فاز اول این پروژه را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

علی اصغر کمالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اهمیت حفظ و توسعه فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر، اظهار کرد: حفظ و توسعه فضای سبز یک انتخاب نیست بلکه الزام است، الزامی که در سال گذشته با تلاش گسترده موجب بهره‌برداری از ۲۰ پارک محله‌ای و منطقه‌ای به مساحت ۳۰ هکتار شد.

وی افزود: پس از تلاش‌های گسترده، جنگل کاری در شمال غربی و جنوب شرقی شهر به مساحت ۴۰۰ هکتار رسید؛ این اقدامات و تلاش‌های فراوان سرانه فضای سبز را برای سال ۹۸ به میزان دو متر مربع افزایش داد.

شهردار کرج با اشاره به تداوم احداث و بهره برداری از فضاهای سبز شهری، عنوان کرد: در نیمه اول سال جاری، پارک امید در ورودی شرقی شهر در چهار هکتار، پارک ملی ایران کوچک، گذر سبز باغستان، پیاده راه حاشیه رودخانه کرج، تصفیه خانه مهر ویلا، پارک محیط بان یا حیات وحش بهره برداری می‌شود.

وی از بهره برداری از پروژه تپه مراداب در ۶۳ هکتار، پارک شهید ایرانی در ۹ هکتار، پارک عطار در چهار هکتار و تصفیه خانه آزادگان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: اتمام این پروژه‌ها به همراه ۴۰۰ هکتار جنگل کاری در حاشیه جاده حلقه دره و حاشیه اتوبان همت تا پایان سال جاری موجب افزایش دو متر مربع سرانه فضای سبز در سال جاری را فراهم می‌کند.

کمالی‌زاده با اشاره به پیشرفت روز افزون پروژه قطار شهری کرج تاکید کرد: فاز اول پروژه قطار شهری تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه عملیات ریل گذاری پروژه قطار شهری کرج همزمان با عید سعید فطر آغاز خواهد شد، گفت: در حال حاضر به صورت روزانه ۸۰ متر تراورس بتنی توسط کارخانه‌های توامند استان البرز تولید می‌شود که این امر به ارتقای چرخه اقتصادی کلانشهر کرج کمک می کند.

کد خبر 421879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.