۱۶۰۰ واحد صنفی در اصفهان پلمب شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یک هزار و ۶۰۰ واحد صنفی در اصفهان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر یکشنبه _۱۴ اردیبهشت ۹۹_ در نخستین نشست خبری با خبرنگاران در سال ۹۹ ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قدردانی از همکاری اصحاب رسانه با نیروی انتظامی در سال گذشته در حوزه ایجاد احساس امنیت در جامعه، به عملکرد ۴۰ روزه نیروی انتظامی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: تمرکز بر مقابله بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، افزایش نظم ترافیکی و هوشمند سازی پلیس برای مقابله با قاچاق کالا و برخورد با سارقان و افزایش قدرت کشف پلیس در سال جدید دنبال می‌شود.

وی به افزایش ۱۸ درصدی قدرت کشف نیروی انتظامی استان اصفهان در ۴۰ روز نخست امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حوزه برخورد و دستگیری سارقان نیز با افزایش ۱۹ درصدی روبرو بوده ایم.

کاهش سرقت از منزل و افزایش سرقت از اصناف

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه عمده باندهای سرقت در استان اصفهان مربوط به سرقت از منزل، خودرو و به عنف بوده است، ادامه داد: باید توجه داشت در سال جاری در زمینه تعداد سرقت خودرو، کیف قاپی و منزل با کاهش قابل توجهی روبرو بوده‌ایم اما آمار سرقت از اصناف، اماکن و موتورسیکلت افزایش داشته است.

وی با اشاره به شناسایی باند چهار نفره سارق که ۱۵ میلیارد تومان سرقت از استان‌های دیگر داشتند و باند دیگری که با استفاده از چک‌های سرقتی ۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری داشته، اضافه کرد: همچنین یک کلاهبردار با ۱۲۰ فقره سرقت و باند سارق ۱۷ هزار دلار و ۲۰ میلیارد ریال پول و طلا از شهروندان نیز در سال جاری شناسایی و دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال جاری افزایش ۸۰ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا را داشته‌ایم، گفت: ۱۵۰ درصد افزایش پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان گزارش شده است که در این زمینه مجموع ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۱۸۰ میلیارد ریال بوده و ۵۳ خودرو نیز در این زمینه توقیف شده است.

دستگیری ۱۲۰ محتکر اقلام بهداشتی در اصفهان

وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در حوزه شناسایی محتکران اقلام بهداشتی نیز گفت: در این بحران بیش از پنج میلیون اقلام بهداشتی کشف و ۱۲۰ محتکر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی در ۲۰۰ نقطه نیرو مستقر کردیم، افزود: هفت هزار و ۱۲۶ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند، ۳۰ هزار خودرو به شهرهایشان برگشت داده شدند، ۴۰ هزار خودرو تذکر گرفتند و ۵۴۰ خودرو توقیف شد.

وی ادامه داد: در بحران شیوع کرونا ۱۲۵ هزار خودرو در طرح زوج و فرد جریمه شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ واحد صنفی در اصفهان به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند، گفت: این طرح نظارتی همچنان ادامه دارد.

وی به کاهش جرایم فضای مجازی با توجه به عملیاتی شدن رمز پویا اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز ۶۰ درصد کاهش یافته، مزاحمت‌های اینترنتی ۱۸ درصد و مزاحمت‌های نوامیس در فضای مجازی نیز ۸۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص انتظام بخشی ترافیکی نیز گفت: تمرکز پلیس در این زمینه بر آموزش شهروندان است و برای این امر فراخوان "کلاهی برای زندگی" را در دستور کار قرار داده است.

کشف ۹ تن مواد مخدر در اصفهان

وی در خصوص برخورد با سوداگران مرگ نیز گفت: طی ۴۰ روز اخیر ۹ تن مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش داشته ایم.

سردار معصوم بیگی به افزایش ۲۹ درصدی برخورد با اراذل و اوباش در اصفهان اشاره کرد و گفت: افزایش کشف سلاح را نیز داشته ایم، پاکسازی محلات اصفهان از این افراد نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه شهروندان به صورت ماهانه ۵۷۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته‌اند، افزود: بر اساس خروجی سامانه ۱۹۷ رضایتمندی از پلیس ۱۱۰ اصفهان افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اجرای اعمال قانون نداشتن برگه معاینه فنی خودرو اظهار کرد: اعمال قانون در این زمینه تا پایان ماه مبارک رمضان تمدید شد اما شهروندان معاینه فنی خودرو را به روزهای پایانی واگذار نکنند.

وی در خصوص ابتلای نیروهای انتظامی استان اصفهان به کرونا گفت: تعدادی از نیروها مبتلا شده اند اما آمار دقیقی از مبتلایان نداریم.

کرونا بهانه‌ای برای روزه خواری علنی نباشد

سردار معصوم بیگی در خصوص برخورد با جرایم روزه خواری علنی اظهار کرد: پلیس مانند سال‌های گذشته برخورد با افرادی که به روزه خواری تظاهر می‌کنند را در دستور کار دارد، در این زمینه تعدادی دستگیر و تعدادی از واحدهای صنفی نیز پلمب شده‌اند.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا نباید بهانه‌ای برای روزه خواری باشد و با هر گونه رفتاری در این زمینه برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تنها در فرودگاه، ترمینال‌ها و جاهای خاص و مشخص شده امکان فعالیت اغذیه فروشی‌ها قبل از ساعت ۱۴ وجود دارد، گفت: مابقی اغذیه فروشی‌ها باید بعد از ساعت ۱۴ و به صورت برون بر فعالیت داشته باشند.

وی در خصوص عملکرد پلیس در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: برای این امر باید دیگر دستگاه‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 421863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.