محوطه‌سازی اطراف پیکره یادبود ایثار و مقاومت مردم کردستان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات نماکاری و محوطه سازی اطراف پیکره یادبود ایثار و مقاومت مردم کردستان خبر داد و گفت: این پیکره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین ایثار و رشادت های مردم کردستان در زمان جنگ تحمیلی در پارک جنگلی آبیدر نصب شده است.

به گزارش ایمنا، فرشاد منبری اظهار کرد: پیکره یاد بود ایثار و مقاومت مردم کردستان در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و رشادت‌های مردم کردستان در زمان ۸ سال جنگ تحمیلی اواخر سال گذشته در آبیدر نصب شد.

وی افزود: این پیکره توسط استاد هادی ضیا الدینی پیکرتراش و مجسمه ساز سنندجی طراحی و پس از ساخت آن در دامنه پارک جنگلی آبیدر نصب شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری سنندج گفت: این پیکره در پنج قطعه به طول ۱۵ متر و وزن تقریبی ۳۰ تن بر فونداسیون به ارتفاع هفت متر نصب شده است.

منبری از آغاز عملیات محوطه سازی و نماکاری اطراف پیکره یاد بود ایثار و مقاومت مردم کردستان خبر داد و عنوان کرد: در راستای اجرای محوطه سازی اطراف این پیکره عملیات عمرانی نظیر ۵۰۰ مترمکعب پی کنی و خاکبرداری در زمین سنگی، اجرای دیوار سنگی محوطه به طول ۱۲۰ متر، به حجم ۱۲۰۰ مترمکعب و۱۴۰۰ متر مربع محوطه سازی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نماکاری این پیکره هم به متراژ ۲۱۰ مترمربع با سنگ نمای ساختمانی در حال اجرا است.

کد خبر 421856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.