حمایت برکت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به دلیل شیوع کرونا از صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط و مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، هادی جوهری، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و کاهش رونق کسب و کار به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و منع رفت و آمد میان استان‌ها، بنیاد برکت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارگاه‌های صنعتی و مشاغل خرد و خانگی ایجاد شده توسط این بنیاد در مناطق محروم حمایت‌های لازم را به‌عمل می‌آورد.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط و مشاغل خرد و خانگی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در این روزها با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند که متأسفانه به آنها توجهی نمی‌شود.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، تصریح کرد: بر همین اساس، بنیاد برکت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این بنگاه‌ها و مشاغل پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با ۳۶۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است که تا به امروز و پس از طی دوران مشارکت، از ۲۵۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

جوهری درباره نحوه حمایت بنیاد برکت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، گفت: بنیاد برکت از شرکت‌های مشارکتی خود که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و متضرر شده‌اند، در قالب حمایت مالی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و فنی پشتیانی می‌کند.

وی تاکید کرد: این مشارکت و سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از متضرر شدن بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت درنظر گرفته شده تا علاوه بر رونق مجدد تولید و کسب و کار، از اشتغال‌های ایجاد شده توسط این بنگاه‌ها نیز حمایت شود.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت افزود: بنیاد برکت سال‌هاست در قالب مدل اقتصادی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ایجاد فرصت‌های شغلی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی را در مناطق محروم کشور دنبال می‌کند.

جوهری اضافه کرد: بنیاد برکت در سال جاری نیز از بنگاه‌های کوچک و متوسط، کارگاه‌های کوچک و اشخاص حقیقی و حقوقی به عنوان پشتیبان طرح‌های خانگی در قالب تأمین مالی، اعطای تسهیلات از طریق شبکه بانکی و ارائه خدمات کلینیکی کسب و کار حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بنیاد برکت بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام (ره)، به هیچ عنوان تصدی‌گری را دنبال نمی‌کند، مدیریت اجرای مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور نیز به مانند سایر مدل‌های اشتغال‌زایی، با خود مردم و فعالان اقتصادی است و به همین دلیل، بنیاد برکت از مجموع ۳۶۰ شرکتی که با آنها مشارکت داشته، از ۲۵۰ شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

کد خبر 421840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.