شهرداری منجیل با بحران مالی مواجه است

شهردار منجیل گفت: بدهی‌های سنگین شهرداری مانده از گذشته، شیوع ویروس کرونا و نبود درآمد مالی پایدار شهرداری این شهر را در حال حاضر با بحران مالی مواجه کرده است.

بابک خیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در شرایطی مدیریت شهری منجیل را بر عهده گرفتم که شهرداری نزدیک به شش میلیارد تومان بدهی داشت و همچنان در حال پرداخت مطالبات پیمانکاران و اشخاص حقوقی هستیم.

وی افزود: جایگاه CNG به عنوان یکی از منابع مالی پایدار شهرداری منجیل محسوب می‌شود، اما برداشت‌ها و هزینه‌های بی‌رویه و نپرداختن مطالبات شرکت گاز دو میلیارد تومان بدهی بر این مجموعه تحمیل کردهذبود که مدیران وقت مجبور شدند به منظور تسویه حساب بدهی‌های خود بهره‌برداری آن را به مدت هفت سال به پیمانکار بخش خصوصی واگذار کنند.

شهردار منجیل ادامه داد: کارگاه تولید شن و ماسه یکی دیگر از منابع درآمد پایدار شهرداری به دلیل بدهی به بخش خصوصی واگذار شده و شهرداری نیز ۱۰ سال قبل در دادگاه به دلیل بدهی به اشخاص حقوقی و پیمانکاران محکوم شده است.

خیرزاده با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال به دلیل شیوع ویروس کرونا و حضور نداشتن شهروندان، بسیاری از عوارض صدور پروانه ساختمانی تسویه نشد و این مسئله یکی دیگر از مهم‌ترین منابع درآمدهای پایدار شهرداری را دچار مشکل کرد، افزود: در حال حاضر ماشین‌آلات شهرداری منجیل نیاز به تعمیر دارد، که به دلیل مشکلات مالی قادر به پرداخت هزینه تعمیرات آن نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه بدهی شش میلیاردی، نداشتن منابع مالی و شیوع بیماری کرونا شهرداری منجیل را با بحران مالی مواجه کرده است، افزود: در حال حاضر در پرداخت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان با مشکل جدی روبرو هستیم و حقوق فروردین ماه کارکنان پرداخت نشده است.

شهردار منجیل با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه سهمیه قیر از طرف دولت به شهرداری منجیل اختصاص نیافته است، افزود: مقدار بودجه اختصاصی دولت به شهرداری منجیل برای سهمیه قیر بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که با توجه به افزایش قیمت قیر فقط می‌توان با آن تعدادی بسیار کمی از کوچه و معابر را آسفالت کرد.

به گزارش ایمنا، شهر منجیل در ۷۵ کیلومتری جنوب مرکز استان گیلان واقع است.

کد خبر 421818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.