ضرر ۴۰۰ میلیاردی تاسیاست گردشگری اصفهان

معاون گردشگری استان اصفهان اعلام کرد که بخش‌های مختلف گردشگری در این استان پس از شیوع ویروس کرونا ضرری حدوداً ۴۰۰ میلیارد تومانی را متضرر شدند.

سید علی صالح درخشان درباره میزان ضررهای بخش‌های مختلف گردشگری از شیوع کرونا به خبرنگار ایمنا گفت: بر اساس برآورد معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان بخش‌های مختلف گردشگری استان از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری ۳۹۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ضرر دیدند.

وی درباره وام ۱۲ درصدی دولت جهت جبران خسارات به بخش‌های مختلف گردشگری، اظهار کرد: فعالان گردشگری استان اصفهان از درصد بهره این وام گلایه مند هستند و اعتقاد دارند این بهره باید کمتر شود. اما طرفی دولت مشکلات خودش را دارد، حتی در جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات فعالان گردشگری در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد معاون اول رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی اعلام کردند که کمک‌های بیشتر در توان دولت نیست.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه " انتظار صاحبان کسب و کار در صنعت گردشگری کاهش درصد بهره این وام است"، افزود: هنوز آئین‌نامه اجرایی برای اخذ این وام به بانک‌ها اعلام نشده و نمی‌توان میزان استقبال از وام ۱۲ درصدی فعالان گردشگری را سنجید. زمان اعطا این وام بستگی به روندهای اداری دارد و نمی‌توان زمانی برای تخصیص آن در نظر گرفت.

درخشان درباره برنامه‌های حمایتی دیگر برای فعالان گردشگری به جز تسهیلات، توضیح داد: برای معافیت در دارایی و حق کارفرما در بیمه همچنین بخشیدگی قبوض برق، گاز و آب بخش‌های مرتبط با گردشگری در حال رایزنی هستیم. درست است که تأسیسات گردشگری در این مدت تعطیل بودند و انرژی و یا درآمدی نداشتند، اما به هر حال قبض و یا مالیاتی برای آن‌ها خواهد آمد.

وی تاکید کرد: هر نهادی در شرایط بحرانی کمک‌های خاص خود را انجام می‌دهند. در این شرایط بحرانی کرونا هم می‌طلبد که هر ارگانی به نوبه خود به ضرر دیدگان از جمله تأسیسات گردشگری کمک کنند. شرایط برای فعالان صنعت گردشگری بسیار دشوار است و اگر حمایتی صورت نگیرد، این امکان وجود دارد که آن‌ها در آینده آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل شوند. بدین ترتیب روی پا آوردن دوباره تأسیسات گردشگری کار دشواری خواهد بود و کشور ضرر خواهد کرد.

معاون گردشگری استان اصفهان با اشاره به زمان بازگشایی تأسیسات گردشگری، گفت: پیشنهاد ما آغاز فعالیت‌های تأسیسات گردشگری خصوصاً هتل‌ها از ادریبهشت‌ماه به صورت پلکانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

کد خبر 421813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.