۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
اشتباه شهر ژاپنی و آغاز موج دوم کرونا

پس از کاهش محدودیت‌ها برای مقابله با کووید-۱۹ در هویکادو، دومین جزیره بزرگ ژاپن، به نظر می‌رسد که موج دوم ویروس کرونا شروع شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با آغاز گسترش ویروس کرونا در هویکادو مقامات رسمی به سرعت اقدامات سختگیرانه خود برای مهار کووید-۱۹ را آغاز کردند که محدودیت‌های اعمال شده به مدت سه هفته به طول انجامید و با موفقیت روبرو شد به طوری که تعداد افراد مبتلا به روزانه یک تا دو نفر رسید. اما پس از گذشت ۲۶ روز از کاهش محدودیت‌ها و تماس بیشتر مردم با هم، روزانه تعداد بیشتری از ساکنان به ویروس کرونا آلوده می‌شدند که در نتیجه آمار ارائه شده از مراکز درمانی از ابتلا شدن ۱۳۵ نفر در یک هفته خبر داد.

کارشناسان بر این باورند که فشار مراکز تجاری هویکادو بر دولت و حس اشتباه مقامات رسمی از ایجاد امنیت کامل در منطقه باعث شد محدودیت‌ها در منطقه خیلی زود کاهش یابد که همین امر منجر به آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در جزیره شد. بسیاری از مقامات رسمی در مصاحبه با گزارشگران از برداشتن محدودیت‌ها ابراز پشیمانی کرده‌ و گفته‌اند که محدودیت‌ها باید تا پایان سال و یا تا مهار کامل ویروس کرونا ادامه می‌یافت. گروهی از مقامات رسمی نیز به نداشتن آگاهی کافی از بیماری کووید-۱۹ اعتراف کرده‌اند و آن را عامل کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا دانسته‌اند.

 شاید یکی دیگر از اشتباهات مقامات رسمی هویکادو برای مقابله با ویروس کرونا توجه بیش از حد به مهاجرت‌های خارج از کشور و بی‌توجهی به ترددهای داخلی بود. در دوران قرنطینه هر گونه ورود و خروج از هویکادو به کشورهای خارجی و برعکس ممنوع بود اما محدودیت خاصی برای تردد بین این جزیره و دیگر شهرهای ژاپن اعمال نشده بود. از طرفی، در دوران قرنطینه مقامات هویکادو بسیار سختگیرانه و با اعمال زور مردم را به رعایت فاصله اجتماعی مجبور می‌کردند.

این در حالی بود که در بسیاری از شهرهای ژاپن مردم همچنان با مفهوم کرونا و قرنطینه بیگانه بودند، آزادانه در مکان‌های عمومی گرد هم می‌آمدند و با هم در مهمانی‌ها و مراسمات شرکت می‌کردند. هر چند مقامات رسمی هویکادو اقداماتی سختگیرانه در دوران قرنطینه بر مردم اعمال می‌کردند اما با وجود تردد شهروندان این جزیره با سایر شهرهای ژاپن انتظاری جز گسترش دوباره ویروس کرونا در منطقه غیرمنطقی بود. 

کد خبر 421809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.