پارک الهیه در منطقه ۱۵ آماده بهره‌برداری است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از افتتاح و بهره برداری پارک الهیه با صرف اعتباری افزون ‌بر ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری و تعدادی آلاچیق در محوطه داخلی از جمله امکانات پارک الهیه است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز شهری یکی از برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری است که در این راستا به عنوان فضاهایی جهت ارتقا فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی که کارکردهای مفیدی برای محیط شهری، از جمله بهبود کیفیت هوا، انجام فعالیت‌های تفریحی، ثبات عاطفی و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری داشته و نقش مهمی در پایداری شهرها ایفا می‌کند.

وی افزود: طرح پارک‌های محله‌ای از چند سال پیش آغاز و با انجام پروژه‌های مختلف در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به اجرا گذاشته شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در حوزه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله‌ای سرآمد باشیم و در جهت رفع نیاز مبرم شهروندان به فضای سبز همسو با دیگر مناطق شهرداری گام برداریم چراکه با توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز را فراهم آورده و کمبود فضای سبز شهری را به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع تا حد امکان مرتفع می‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری برای ارتقای سطح رفاه شهروندی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، تصریح کرد: افزایش سطح کیفیت خدمات به شهروندان از مهمترین اهداف شهرداری است، از این رو احداث فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار به صورت ویژه در دستور کار این منطقه قرار دارد که در همین راستا عملیات عمرانی و فضای سبز پارک الهیه با وسعتی حدود ۱۵۰۰۰ مترمربع تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

قاسمی با تاکید بر ارائه خدمات رفاهی به شهروندان و ایجاد شرایط شادی و نشاط در بین آنها گفت: کاشت شمار زیادی از گونه گیاهی در فضایی به وسعت هفت هزار مترمربع زیبایی پارک الهیه را دو چندان کرده و فضایی فرح‌بخش را برای شهروندان رقم می‌زند؛ همچنین وجود تعدادی آلاچیق در محوطه داخلی پارک، فضایی خوب را برای سپری کردن ساعاتی خوش برای خانواده‌ها که برای گشت و گذار به این پارک می‌آیند؛ فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه سواری در پارک الهیه، افزود: ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری باعث افزایش ایجاد انگیزه استفاده از دوچرخه برای افراد و فرصتی مناسب برای گذران اوقات فراغت می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده در پارک الهیه را نصب مبلمان، سکوی نماز، محوطه بازی کودکان، در نظر گرفتن امکانات جدید برای فضای بازی کودکان و بزرگسالان، سرویس بهداشتی و … برشمرد.

کد خبر 421807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.