توزیع سبد کالا بین رانندگان تاکسی آستارا

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی بندر آستارا گفت: به زودی بن خرید کالا بین رانندگان تاکسی درون‌شهری تک شغله و فعال در شرایط شیوع ویروس کرونا، توزیع خواهد شد.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت بسیار بد معیشتی رانندگان تاکسی شهری در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با بررسی و نظارت سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری و هیئت مدیره شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا، سبد کالا و بن خرید کالا بین ۲۱۷ نفر رانندگان تاکسی درون‌شهری تک شغله و فعال توزیع خواهد شد.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت رانندگان تاکسی درون‌شهری در مقابله با ویروس کرونا در دو مرحله در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ عدد ماسک، ۵۰۰ جفت دستکش و یک‌هزار لیتر محلول ضدعفونی بین آنان توزیع شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، در چندین مرحله، سه عدد ماسک، یک جفت دستکش و یک لیتر مایع ضدعفونی کننده به هر راننده تاکسی تحویل داده و خودروهای آنان در ایستگاه تاکسیرانی گندزدایی شد.

پیران عنوان کرد: طبق دستورالعمل دولت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، تاکسی‌های شهری آستارا مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند و این موضوع به تمامی رانندگان اطلاع رسانی شده و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور شهرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از شهروندان برای حفظ سلامت خود در مقابل با بیماری کرونا در خانه ماندن را ترجیح می‌دهند، برخی هم هنگام تردد در شهر از وسیله شخصی استفاده و یا پیاده رفت و آمد کنند که این مسئله باعث کاهش مسافر و بیکاری بسیاری از رانندگان تاکسی شهری شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا با تاکید بر اینکه در دو ماه گذشته رانندگان تاکسی درون‌شهری به لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکلات بسیاری شده‌اند، افزود: در چنین شرایط سختی از دولت انتظار می‌رود، با کمک‌های معیشتی و اعطای تسهیلات وام بانکی کم‌بهره از این قشر آسیب پذیر حمایت کند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 421804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.