۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
در این اتاقک ضد کرونا شوید!

یک اتاقک مخصوص ضدعفونی کردن به طور آزمایشی در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نصب شده که قادر است ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف نظیر کووید-۱۹ را در مدت ۴۰ ثانیه از بین ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، اولین مکان در سراسر دنیا است که از اتاقک‌های پاکسازی "Clean Tech" استفاده می‌کند. سطح داخلی این اتاقک سرشار از مواد آنتی‌میکروب است؛ بنابراین هر نوع ویروس و باکتری مانند ویروس کووید -۱۹ را از بین می‌برد.

از آنجایی که یکی از علائم اصلی بیماری کرونا تب است، قبل از اینکه افراد به این اتاقک وارد شوند دمای بدن آن‌ها اندازه گیری می‌شود. سپس هنگامی که فرد به اتاقک وارد شد، فرآیند ضدعفونی و پاکسازی شروع می‌شود و پس از گذشت تنها ۴۰ ثانیه فرآیند پاکسازی او به پایان می‌رسد.

سخنگوی فرودگاه هنگ کنگ اعلام کرده که فضای داخلی کانال این اتاقک دارای پوشش ضدمیکروبی بوده که قادر است ویروس‌ها و باکتری‌های روی بدن انسان و لباس‌ها را از راه دور و با استفاده از فناوری‌های "فتوکاتالیستی" و "نانوسوزن" نابود کند. همچنین در این اتاقک از اسپری پاک‌کننده نیز به منظور ضدعفونی کردن لحظه‌ای استفاده می‌شود.

استفاده از اتاقک ضد عفونی در فرودگاه هنگ کنگ تا ماه می ادامه خواهد داشت و در صورت موفقیت‌آمیز بودن استفاده از آن ادامه پیدا می‌کند. این اتاقک تنها یکی از ابزارهای ضدعفونی در فرودگاه بین المللی هنگ کنگ است. روبات‌های سیلندری که به اشعه مافوق بنفش مجهز است نیز به منظور پاکسازی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این روبات‌ها مناطقی مانند سرویس بهداشتی را که احتمال وجود ویروس کووید -۱۹ در آن‌ها بیشتر است، به طور مداوم ضدعفونی می‌کنند.

کد خبر 421799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.