پایداری‌ها همچنان بلای جان قالیباف

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

کنایه‌های سلیمی نمین به جبهه پایداری: اهل سر و صدای زیاد هستند

عباس سلیمی‌نمین، چهره سیاسی اصولگرا درباره کارشکنی و سهم خواهی پایداری‌ها در جریان بستن لیست شورای ائتلاف و احتمال ادامه دادن این رویه در معادلات درون پارلمانی، گفت: یک دلیل برای اینکه در انتخابات تلاش شد تا وحدت صورت بگیرد این بود که جلوی اختلافات گرفته شود ولو اینکه آن افرادی که دارند اختلاف می‌کنند اندک باشند. لذا تلاش کردند که با دادن سهمی به جریان پایداری آنها را همراه کنند. این آدم‌ها تعدادشان اندک است اما اهل درآوردن سر و صدای زیاد هستند (سر و صدایشان بیشتر از تعدادشان است)، اهل عقل و عدل معتقدند آنهایی که سر و صدا دارند را به گونه‌ای مدیریت کنند.

این تحلیلگر اصولگرا خاطرنشان کرد: شاید من چنین اعتقادی نداشته باشم، من معتقدم باید اجازه دهیم تا جامعه بفهمد که عده و عُده و پایگاه اجتماعی آنها چقدر است، قطعاً آنها پایگاه اجتماعی بسیار نازلی دارند و رو به افول هستند یعنی خیلی از کسانی که عضو شورای مرکزی آنها بودند به دلیل همین کارهای تخریبی که انجام می‌دادند از آنها جدا شدند، هرچند آنها می‌توانند در مجلس بحث‌هایی را دنبال کنند ولی من فکر نمی‌کنم خیلی حائز اهمیت باشند.

سلیمی نمین در پاسخ به این سوال که «آیا فکر می‌کنید آن سهم دهی در جریان انتخابات، در مجلس هم برای کم کردن اختلافات بر سر صندلی‌های مهم ادامه پیدا کند؟»، گفت: بعید می‌دانم به آنها سهمی داده شود.

رقابت قالیباف و حاجی بابایی برای ریاست پارلمان بعدی

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته اصولگرایان جهت هماهنگی‌های لازم برای سازماندهی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشستی را با حضور قالیباف، حاجی بابایی، آقاتهرانی، تقوی، نیکزاد، میرتاج الدینی، زاکانی و میرسلیم برگزار کردند؛ در این جلسه کارآمدی، مقابله با فساد، مردمی بودن و اجرای خواسته‌های رهبری بررسی شد و این جناح سیاسی، ۸ تصمیم زیر را برای تشکیل هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بعدی اتخاذ کرد:

۱- هیچکدام از نامزدهای هیئت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی، خود را مورد حمایت دستگاه‌های خاص معرفی نکنند.

۲- شورای ائتلاف از هیچ کاندیدایی حمایت نکند.

۳- هیچیک از نامزدهای خود را از دیگر نمایندگان، نماینده‌تر نداند و حق خاصی برای خود قائل نشود.

۴- شرط کاندیداتوری برای ریاست مجلس آن باشد که فرد مورد نظر، خود را کاندیدای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نکند.

۵- نامزدهای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی در یک رقابت عادلانه و با رأی نمایندگان انتخاب شده و اجازه نخواهند داد کسانی از بیرون مجلس برای آن‌ها تعیین تکلیف کند.

۶- برای نامزدهای ریاست، نواب، هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شاخص‌های علمی و کاربردی تهیه و تدوین شود.

۷- هیچ نامزدی از قبل خود را رئیس، نواب، هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون‌های تخصصی معرفی نکند.

۸- برای ریاست، نواب، هیئت رئیسه و رؤسای کمیسون‌های تخصصی ابتدا رأی گیری و رقابت در فراکسیون انجام شود. به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای ریاست مجلس میان قالیباف و حاجی بابایی و برای نواب ریاست هم، زاکانی، آقا تهرانی، میرتاج الدینی، نیکزاد و میرسلیم باشد.

حزب‌الله نبود داعش پایتخت‌های اروپایی را گرفته بود

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ایران در گفت‌وگویی با وبگاه «العهد» لبنان اعلام کرد، تروریستی اعلام کردن حزب‌الله توسط دولت آلمان در تعارض با قانون بین‌الملل و اصل حق تعیین سرنوشت است. ملت لبنان و مقاومت مردمی مانند حزب‌الله از حقوق خود در برابر جنایات صهیونیستی و تروریسم سازمان‌یافته آن و نیز خاک خود دفاع کردند به همین دلیل وجود نیروهای مقاومت امری قانونی بر اساس اصول و قواعد قانون بین‌الملل است.

کدخدایی تأکید کرد: دولت آلمان که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد به جای یاری رژیم صهیونیستی، در کنار نیروهای مقاومتی بایستد که از ملت و خاک خود دفاع می‌کنند. تصمیم اخیر دولت آلمان ثابت کرد که شعار دفاع از حقوق بشر این دولت، غیر واقعی است و به عنوان بهانه‌ای برای نابودی حقوق ملت فلسطین در مناطق مختلف جهان بکار برده می‌شود.

وی سپس گفت، استقبال رژیم تروریستی صهیونیستی از این اقدام دولت آلمان بر غیرقانونی بودن تصمیم مذکور تأکید می‌کند، تصمیمی که در راستای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی اتخاذ شده و در تناقض با اصول دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم قرار دارد. نقش مقاومت اسلامی و حزب‌الله در مقابله با تروریسم و نابودی داعش و خون‌هایی که در این مسیر ریخته شد مانع از رسیدن این آفت تروریستی مورد حمایت صهیونیست‌ها به پایتخت‌های اروپایی شد و (این مجاهدان) امنیت و ثبات را در جهان محقق کردند.

جزئیات جلسه محرمانه اصولگرایان به روایت معاون احمدی‌نژاد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، منتخب مردم تبریز، جلسه هفته گذشته جلسه همفکری و وحدت بود و منتخبان نظرات خود را بیان کردند، البته عمده موضوع جلسه نیروهای انقلاب، کارآمدی مجلس یازدهم و ارائه راهکارها برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها بود که بررسی فرآیند انتخاب آن به جلسه دیگری موکول شد. در جلسه‌ای که سه شنبه هفته گذشته برگزار کردیم، از نامزدهای احتمالی هیئت رئیسه مجلس حضور داشتند، اما درباره رقابت افراد با یکدیگر و مسئولیت‌های هیئت رئیسه بحثی به میان نیامد. مباحث مختلفی در این جلسه طرح شد، اما مصوبه‌ای به عنوان خروجی این فراکسیون نداشتیم بلکه راجع به موضوعات مختلف، تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 421790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    خدا را سپاس که مجلس یازدهم کسانی واردشدن که امیدوارمی شویم که این مشکلات برطرف بشه چون اگر نمایندگان محترم در این چند سال درست عمل می کردن در مقابل بی نظمی بی عدالتی بعضی از اقایان واقازاده ها ایستادگی می کردن امروزه این حال روز ما نبود