مبتلایان کرونا در گلپایگان به اصفهان منتقل می‌شوند

مدیرشبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: با انجام تست سرپایی در گلپایگان ۱۷ نفر مثبت بودند که در بین آنها مادر باردار هم وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، ناصر رستمی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مرحله کنترل بیماری کرونا به همکاری مردم بیش از گذشته نیاز داریم، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی اصناف و مراکز باید با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت بهداشت فردی از شیوع مجدد این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: اکنون آمار بیماران بستری در گلپایگان نسبت به قبل کاهش داشته اما متأسفانه بیماران سرپایی نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: از زمان شروع بیماری کرونا تاکنون در شهرستان گلپایگان ۱۴۳ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان بستری شدند که تست آزمایش ۶۵ نفر مثبت بوده است که از این تعداد ۴۸ نفر مربوط به بستری و ۱۷ نفر مربوط به بیماران سرپایی بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر دو بیمار مشکوک به کرونا به اصفهان اعزام شدند، تصریح کرد: بر اساس تصمیم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به کاهش بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرستانها، بیماران مبتلای قطعی به مرکز استان اعزام شده تا بتوان در بیمارستانها روند عادی درمان دیگر بیماران را از سر گرفت.

رستمی خاطرنشان کرد: بیمارستان آیت الله گلپایگانی شهر گوگد هنوز مجوز بیمارستان ندارد بنابراین امکان بستری شدن بیماران مشکوک به کرونا در این بیمارستان نیست چرا که بستری کردن بیمار در این بیمارستان ممکن است برای ما مسئولیت‌های قانونی داشته باشد.

وی با انتقاد به اینکه در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، برخی پست بانک‌ها و برخی ادارات شهرستان گلپایگان فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، افزود: بیماری کرونا هنوز تمام نشده است، یکی از نقاط ضعف در شهرستان گلپایگان رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است در هر مکانی که تجمع زیاد است باید این فاصله رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از غربالگری نوبت دوم با اولویت گروه‌های پرخطر توسط مراقبین و رابطین بهداشت و بهورزان در مراکز بهداشت و درمان در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از ۲۵ فروردین تست سرپایی را در گلپایگان انجام داده‌ایم که ۱۷ نفر مثبت بودند که در بین آنها مادر باردار که جز گروه پرخطر است هم وجود داشت.

وی تأکید کرد: با تلاش کادر پزشکی و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و همکاری خیرین شرایط گلپایگان خوب بود اما اگر بیماران سرپایی زیاد شوند و مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است شکننده باشد و به شرایط قبل بر گردیم.

رستمی متذکر شد: پزشکان شهرستان گلپایگان مواردی را مشاهده کردند که با علائم گوارشی و پوستی مراجعه کردند که پس از تست مشخص شد که بیماری کرونا دارند همچنین لخته در عروق نیز یکی از عوامل این بیماری کرونا است.

کد خبر 421786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.