از نظر فنی امکان از سرگیری لیگ وجود ندارد / فصل بعد را هجده تیمی کنید

کانون مربیان فوتبال با انتشار بیانیه ای با ذکر دلایل مختلف از وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال لیگ را ادامه نداده و فصل آینده را با هجده تین برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که روزهای اخیر خبرهایی از شروع دوباره مسابقات لیگ برتر شنیده می‌شود، بسیاری این تصمیم را چندان عقلانی نمی‌دانند. ۱۴ باشگاه لیگ برتری پیش از این خواستار لغو لیگ شده بودند و حالا، کانون مربیان فوتبال بیانیه ای را صادر و در آن با آوردن دلیل، از مسئولان مربوطه خواسته تا لیگ امسال را در همین جا و بدون معرفی قهرمان و سقوط کننده به پایان برسانند و در عوض فصل آینده را با هجده تیم استارت بزنند.

در این بیانیه آمده است:

" بیانیه کانون مربیان فوتبال درباره پایان لیگ‌های کشور

جناب آقای دکتر سلطانی فر، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان
با سلام؛

احتراماً با عنایت به توصیه قابل تقدیر حضرتعالی مبنی بر اتاق فکر قرارگرفتن کانون مربیان فوتبال ایران، پیرو تعطیلی موقت مسابقات ورزشی در اثر تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا، این تشکل صنفی بر حسب وظایف ذاتی و مسئولیت‌های اجتماعی خود و با استفاده از برآیند نظرات مربیان شاغل در لیگ‌های کشور و نیز ظرفیت‌های علمی و سرمایه‌های تجربی اعضا، به دلایل مشروح ذیل درخواست رسمی اعلام پایان لیگ‌های کشور را تقدیم حضور می‌نماید:

١- عدم وجود چشم انداز مشخص برای رفع محدودیت‌ها جهت فعالیت‌های ورزشی از سوی مراجع ذیصلاح و ستاد مبارزه با کرونا و ریسک تمرین و مسابقه درصورتی که ویروس کرونا بطور کامل ریشه کن نشده باشد.

۲- انجام دوران بدنسازی مجدد. بر اساس اصول علم تمرین، ۶ هفته دوره آمادگی برای کلیه تیم‌ها ضروریست که با در نظرگرفتن تعداد مسابقات باقیمانده در لیگ هجدهم برگزاری فشرده مسابقات نتایج زیانباری برای سلامتی بازیکنان، سرنوشت لیگ‌های فصل بعد و البته برنامه‌های آتی تیم ملی خواهد داشت.

3- زمان اندک بین فصل جاری و فصل آتی. همانگونه که مستحضرید فاصله زمانی حداقل ۹ هفته‌ای بین دو فصل مسابقات از الزامات برگزاری لیگ‌های استاندارد است . از این زمان بطور معمول حداقل ۳ هفته برای دوران خارج از فصل (استراحت بازیکنان با هدف کاهش استرس‌های فیزیکی و ذهنی ناشی از یک فصل تمرین مسابقه ) و ۶ هفته به تمرینات پیش از فصل جهت کسب شاخص‌های آمادگی جسمانی برای شروع لیگ جدید اختصاص داده می‌شود و طبیعتا عدم اجرای صحیح (کوتاه نمودن زمان دوره‌ها ) هر کدام از این دو دوره زمانی می‌تواند منجر به افزایش ریسک مصدومیت بازیکنان و از بین رفتن سرمایه‌های باشگاهی و ملی شود.

۴- نامه اکثریت قاطع تیم‌های لیگ برتر (۱۳ تیم از ۱۶ تیم) به فدراسیون فوتبال مبنی بر اعلام پایان لیگ.

۵- اعلام پایان برخی از لیگ‌های معتبر با توجه به تاکید مقامات پزشکی فیفا مبنی بر عدم شروع لیگ‌های داخلی و توصیه به اعلام پایان این مسابقات.

۶- بادر نظر داشتن ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی کشور و سیاستهای فیفا در توسعه و گسترش فوتبال، این پتانسیل وجود دارد که لیگ آینده بدون سقوط هیچکدام از تیم‌ها بجای شانزده تیم با هجده تیم برگزار گردد.
در پایان کانون مربیان فوتبال بعنوان یک تشکل صنفی آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام می‌کند.

بیژن ذوالفقارنسب، رئیس کانون مربیان فوتبال ایران

رونوشت ۱: جناب آقای حیدر بهاروند؛ سرپرست محترم فدراسیون فوتبال
رونوشت ۲: جناب آقای محمدمهدی محمدنبی دبیرکل محترم فدراسیون فوتبال "

کد خبر 421779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.