کانادا استفاده از ۱۵۰۰ نوع سلاح را ممنوع کرد

نخست وزیر کانادا کمتر از دو هفته بعد از فجیع‌ترین کشتار در تاریخ این کشور، ۱۵۰۰ نوع سلاح گرم را ممنوع کرد.

به گزارش ایمنا، جاستین ترودو در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد، دولتش قانونی را از اول مه به تصویب رسانده که بر اساس آن استفاده، خرید و فروش، واردات و حمل ۱۵۰۰ نوع اسلحه کالیبر نظامی در تمامی کانادا ممنوع می‌شود.

وی افزود: سلاح‌های گرم که به منظور اهداف نظامی طراحی شده‌اند، هیچ جایی در جوامع ما ندارند. به همین خاطر، ۱۵۰۰ نوع از آنها را ممنوع کردیم. این سلاح‌ها برای کشتن تعداد زیادی افراد در کمترین زمان طراحی شده‌اند و جایی در کانادا ندارند.

نخست وزیر کانادا ادامه داد: وقایع به وجود آمده نظیر کشتار اخیر در منطقه نوواسکوتیا، حمله به مرکز فرهنگی مسلمانان در کبک در سال ۲۰۱۷ و قتل عام در مدرسه پلی‌تکنیک در مون رئال در سال ۱۹۸۹، هیچ گاه نمی‌بایست اتفاق می‌افتادند.

ترودو تصریح کرد: در کمپین انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ این ممنوعیت را قول داده بود. نزدیک به ۴ کانادایی از هر ۵ کانادایی موافق این ممنوعیت هستند.

در ۱۸ و ۱۹ آوریل سال جاری، «گابریل ورتمن» ۵۱ ساله، متخصص پروتز دندان، با لباس مبدل پلیس ۲۲ تن از جمله یک پلیس را در منطقه نوواسکوتیا به قتل رساند که از این رویداد به عنوان بدترین آدم‌کشی با اسلحه در تاریخ کانادا یاد می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 421773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.