تمهیدات حمل و نقل کالیفرنیا در روزهای کرونایی

مقامات رسمی لانگ بیچ، شهری ساحلی در جنوب کالیفرنیا به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مهار ویروس کرونا در نظر دارند حمل و نقل عمومی را تغییر دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خدمات حمل و نقل در تمام طول تاریخ زندگی بشر سازگار با نیازهای او به طور مداوم در حال تغییر و تکامل بوده است. این روزها گسترش ویروس کرونا همه جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است که حمل و نقل نیز از آن مستثنی نیست. مقامات رسمی کالیفرنیا در نوزدهم مارس جنبش "در خانه بمانیم" را آغاز کردند تا از این طریق از سرعت انتشار بیماری کووید-۱۹ بکاهند. در نتیجه این جنبش اغلب مردم کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند و زمان را در کنار سایر اعضای خانواده در منازلشان می‌گذرانند. در خانه ماندن مردم کالیفرنیا به طور بی‌سابقه‌ای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی را کاهش داده است. در خیابان‌های شهرها اندک خودرویی در حال حرکت دیده می‌شود. مردم اغلب برای تهیه مواد ضروری خانه را ترک می‌کنند که آن هم مسیرهای نزدیک را که با پیاده‌روی قابل دسترسی است، انتخاب می‌کنند.

کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی باعث شده است ارائه دهندگان این خدمات تعداد اتوبوس‌ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی را کاهش دهند. مدیران ناوگان اتوبوسرانی لانگ بیچ به طور کامل برنامه رفت و آمد اتوبوس‌ها را تغییر داده‌اند تا آن را با میزان استفاده مردم منطبق کنند. پیش از شیوع ویروس کرونا، ناوگان اتوبوسرانی لانگ بیچ هر روز از ساعت پنج بامداد تا ساعت دو بامداد روز بعد در حال فعالیت بود اما با ظهور کووید-۱۹ این برنامه به ۶ صبح تا ۹ عصر تغییر یافته است. علاوه بر این، تعداد مسیری که اتوبوس‌های عمومی در شهر تردد می‌کند نیز کاهش یافته است و تنها در مسیرهایی که مردم بیشترین تردد را دارند، اتوبوس‌ها در حال فعالیت است.

تاکسی‌های دریایی در حال حاضر فعال نیست و اتوبوس‌هایی که تا پیش از این دانش‌آموزان و دانشجویان را به مدارس و دانشگاه‌ها می‌رساند، بدون هیچ فعالیتی در ایستگاه‌های اتوبوس بی‌حرکت مانده است. اتوبوس‌های عمومی در روزهای کرونایی با فاصله زمانی بیشتری نسبت به قبل در یک مسیر شروع به حرکت می‌کند.

ضدعفونی کردن ایستگاه‌های اتوبوس و فضای داخلی آن‌ها از دیگر اقداماتی است که دولت محلی لانگ بیچ پس از شیوع ویروس کرونا در پیش گرفته است. برای این کار ناوگان اتوبوسرانی شهر رانندگانی را که پس از شیوع ویروس کرونا و کم شدن تعداد اتوبوس‌ها به طور موقت بیکار شده‌اند، برای انجام ضدعفونی اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس بکار گرفته است. این افراد در داخل اتوبوس‌ها یا در ایستگاه‌های اتوبوس مستقر هستند و به طور مرتب ایستگاه‌ها، درها، صندلی‌ها و کف اتوبوس را ضدعفونی می‌کنند. نصب علائم هشدار روی بدنه اتوبوس‌ها عمل به توصیه‌های ایمنی سازمان بهداشت جهانی نظیر شستشوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی را به مردم یادآوری می‌کند.

در نوامبر ۲۰۱۹ طی پروژه‌ای ۹ ماهه خط متروی A در لانگ بیچ تکمیل شد و خیلی زود فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از شیوع ویروس کرونا، این خط مترو هر ۶ دقیقه یک بار مسافران را از مرکز شهر لانگ بیچ به مرکز کلانشهر لس آنجلس می‌رساند، اما با ظهور کووید-۱۹قطارهای ایستگاه مترو در بازه زمانی بین ۶ صبح تا ۶ عصر هر دوازده دقیقه یک بار و از ساعات ۶ عصر به بعد هر ۲۰ دقیقه یک بار مسافران را به مقصد می‌رساند.

در سراسر فضای داخلی قطارهای شهری لانگ بیچ پلاکاردهایی روی دیواره‌ها نصب شده است که مردم را به رعایت اصول بهداشتی و درمانی دعوت می‌کند. علاوه بر این مدیران مترو در نظر دارند مواد ضدعفونی کننده دست را در سراسر ایستگاه‌ها در بین مردم پخش کنند که البته تا کنون این تصمیم به مرحله اجرا در نیامده است. مهم‌تر از همه اینکه کاهش تعداد کاربران قطار شهری، امکان رعایت فاصله اجتماعی بین آن‌ها را فراهم آورده است.

کد خبر 421754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.