ساماندهی دستفروشان در پایتخت آنلاین می شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران از طراحی نرم افزار سامان بازار برای ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: هفته آینده از این نرم افزار بهره برداری می شود.

به گزارش ایمنا، علی مفاخریان، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده پیرامون ساماندهی دست فروشان در سطح شهر اظهار کرد: در تعریف موجود دست فروشان شامل طیف گسترده ای از بساط گستران و وانتی‌ها می‌شوند که در نقاط مختلف شهر به صورت پراکنده نسبت به داد و ستد اقدام می‌کنند، این اقدام شهرداری‌ها را با مشکلاتی همچون ایجاد ترافیک و سد معبر مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تعیین هویت و ساماندهی دست فروشان در سطح شهر افزود: در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان «سامان بازار» با همکاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در حال طراحی است که این سامانه در اختیار هیأت رئیسه شهرداری تهران و شورای شهر تهران قرار می‌گیرد تا نقطه نظرات آنها نیز اخذ شود و احتمالاً هفته آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: اطلاعاتی که از مناطق و نواحی شهرداری تهران درباره دست فروشان جمع آوری شده در این بانک اطلاعاتی وارد و آنها احراز هویت و راستی آزمایی خواهند شد.

به گفته وی این سامانه از این پس مبنای واگذاری غرفه‌های تحت نظارت شرکت ساماندهی در روز بازارها به دست فروشان خواهد بود و این افراد می‌توانند فعالیت خود را در این غرفه‌ها انجام دهند.

مفاخریان تاکید کرد: اگر هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کار، مجموعه ثبت احوال و شرایط لازم برای فعالیت از جمله وجود عدم سوءپیشینه محقق شود، بی شک وضعیت فعالیت مشاغل در سطح شهر تهران ساماندهی می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 421743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.