حفظ و نگهداری بافت‌های با ارزش ساماندهی شده روستایی توسط دهیاری‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برحفظ و نگهداری بافت‌های با ارزش ساماندهی شده روستایی توسط دهیاری‌ها و مسئولان محلی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، اشکان جعفرکریمی در این باره اظهار کرد: مشخصات روستاهای دارای بافت تاریخی و با ارزش ساماندهی شده به استانداری‌ها ارسال شده تا مطابق با ضوابط و مقررات و همکاری واحدهای استانی و شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به صیانت از ضوابط و چارچوب مصوب طرح‌های بهسازی این بافت‌های با ارزش روستایی اقدام لازم معمول شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ و نگهداری بافت‌های با ارزش ساماندهی شده در روستاها افزود: دهیاری‌های این گونه روستاهای مهم می‌بایست در اجرای پروژه‌های عمرانی و صدور پروانه ساختمانی، اصول مربوطه و الگوهای مناسب مسکن را با جدیت مد نظر قرار دهند و برای حفظ و نگهداری بافت‌های با ارزش ساماندهی شده، اهتمام و پیگیری لازم را معمول کنند.

کریمی در خصوص آمار روستاهای دارای بافت با ارزش ساماندهی شده نیز گفت: بر اساس اطلاعات اخذ شده از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تا کنون بافت تاریخی و با ارزش ۱۲۰ روستای کشور ساماندهی شده و یا در حال ساماندهی است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم این گونه بافت‌های تاریخی روستایی در جذب گردشگر، ضرورت دارد حفظ و نگهداری آنها با جدیت در دستور کار دهیاری‌ها و مسئولان و محلی قرار بگیرد.

کد خبر 421722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.