طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز درحال انجام است

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مفاد طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی پس از تصویب در شورا باید ظرف سه ماه اجرا می‌شد که این زمان تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و امیدواریم بخش عمده نقاط قید شده در طرح اصلاح شود.

محمدجعفر فلسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین وضعیت طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز، اظهار کرد: مطالعات اولیه‌ای حدود ۱۲ سال پیش برای چگونگی دفع آب‌های سطحی انجام شده بود اما از آن به بعد این مطالعات وارد مرحله اجرایی نشد.

وی بحران خشکسالی و نبود بودجه و اراده کافی برای اجرایی شدن این مطالعات را دلیل رها شدن اقدامات لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و افزود: در شورای پنجم چندمرتبه این طرح مطرح شد و در نهایت پس از پیگیری‌های لازم، شورای شهر شهرداری را ملزم کرد که مطالعات موجود را به‌روز و تکمیل کند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه برای اجرایی شدن طرح بخشی از منابع مالی آن باید توسط دولت تأمین شود، تصریح کرد: فارغ از این طرح، یک طرح اضطراری نیز در شورا با هدف رفع نقاط بحرانی در دستور کار قرار گرفت تا با اجرای آن اقدامات ضروری برای حل مشکل مناطق در اولویت حل شود.

وی با بیان اینکه کمیته ویژه‌ای در کمیسیون عمران شورای شهر برای اجرای طرحی اضطراری با حضور کارشناسان شهرداری و آبفا تشکیل شد، ادامه داد: مفاد این طرح پس از تصویب در شورا باید ظرف سه ماه اجرایی می‌شد که این زمان تا یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و امیدواریم بخش عمده نقاط قید شده در طرح اصلاح شود.

فلسفی خاطرنشان کرد: طرح دفع آب‌های سطحی اگرچه در برخی نقاط با زیرسازی فاضلاب پروژه‌ای ترکیبی محسوب می‌شود اما در مجموع این دو طرح جدا از یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های نماینده ولی فقیه و مسئولان استانی باعث شده اقدامات قابل توجهی در خصوص فاضلاب اهواز انجام شود، افزود: شهرداری در اجرای طرح ساماندهی فاضلاب اهواز سهمی ندارد و این پروژه مربوط به وزارت نیرو می‌شود اما در چنین زمان‌هایی نیاز به همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

کد خبر 421706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.