تخت‌های آی‌سی‌یو به درستی در استان اصفهان توزیع نشده است

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: در استان اصفهان ۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو وجود دارد اما سهم این تخت‌ها به درستی بین همه شهرستان‌های استان توزیع نشده است که لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

حسین میرزائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهرستان نطنز همه اقدامات لازم برای جلوگیری از کرونا زودتر از دیگر از شهرستان‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان نطنز نیازمند هماهنگی بیشتری در حوزه بهداشت و درمان هستیم، افزود: در اوایل شیوع کرونا بازدید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از نطنز انجام شد اما در این شهرستان نوعی چند دستگی بین وظایف معاونت‌های درمان یا معاونت بهداشتی دیده می‌شود که بهتر است هماهنگی بیشتری در این حوزه‌ها ایجاد شود.

نماینده نطنز در شورای اسلامی استان، تصریح کرد: با وجود اینکه شهرستان بادرود جمعیتی بیش از نطنز دارد اما تنها یک بیمارستان فاطمه بادرود آن هم بدون داشتن مجوز کتبی، مرکز بستری بیماران کرونا شد که از نظر دارا بودن تخصص‌های لازم با مشکلات بسیاری روبروست.

وی با بیان اینکه در این شهرستان حتی یک تخت آی‌سی‌یو هم نداریم، گفت: مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان بسیار است هر چند خوشبختانه ۸۰ درصد بیماران ما بهبود یافته‌اند اما نبود تجهیزات و امکانات را نمی‌توان نادیده گرفت.

میرزائیان اظهار کرد: در استان اصفهان ۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو وجود دارد اما سهم این تخت‌ها به درستی بین همه شهرستان‌های استان توزیع نشده است که لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی در خصوص درمانگاه جدید نطنز، گفت: بعد از سال‌ها درمانگاهی با زمین ۱۰ هزار متری در مرکز شهر راه اندازی شد اما این درمانگاه در دو طبقه و با زیربنایی بسیار محدود ساخته شده که حتی آسانسور هم ندارد و ساخت چنین درمانگاهی برای یک شهر ۲۰ هزار نفری باعث تعجب بوده و امیدواریم به حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌ها بیش از گذشته توجه شود.

کد خبر 421696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.