طرح مطالعاتی اجرای خطوط تراموا از سال گذشته آغاز شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز مرکز فارس، گفت: طرح مطالعاتی اجرای خطوط حمل و نقل تراموا در کلان شهر شیراز از یک سال و نیم گذشته آغاز و همه مقدمات اجرای کار انجام شده است.

به گزارش ایمنا، مجتبی زوربخش در این باره اظهار کرد: در مطالعات این طرح، اجرای انواع مختلف تراموا در حال بررسی است و به دنبال اجرای بهترین و به روزترین نوع آن یعنی تراموای هوشمند هستیم که در آن نیاز به ریل گذاری نیست و تراموا بر اساس گیرنده‌های الکترونیکی، در مسیر تعیین شده حرکت می‌کند.

وی گفت: به دلیل به روز بودن این نوع حمل و نقل و همچنین وجود تحریم‌ها، ممکن است در اجرای طرح هوشمند با مشکل رو به رو شویم که به همین دلیل به موازات آن اقدامات برای اجرای تراموای ریلی در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه مطالعات مرحله اول و دوم این طرح و اسکن تأسیسات شهری در طول مسیر در حال انجام است افزود: این مسیر از شهرک سعدیه آغاز می‌شود و با گذر از بلوار هفت تنان، خیابان نفت، خیابان حافظ، ارگ کریم خانی، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، به پایانه شاهزاده قاسم می‌رسد.

وی گفت: مرحله سوم طرح از پایانه شاهزاده قاسم به سمت شهرک میانرود یا پایانه استقلال یا ترکیبی از هر دو، در حال مطالعه است.

زوربخش با بیان اینکه اجرای حمل و نقل تراموا برای یک یا دو مسیر نیست بلکه به صورت تار عنکلبوتی در همه شهر اجرا خواهد شد، افزود: این سیستم جایگزین اتوبوس می‌شود و تغذیه رسان خطوط مترو از مراکز با جمعیت شاخص به مراکز تولیدی، کاری و گردشگری شهر است.

وی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از مذاکرات را به تعویق انداخت اما اکنون این از سر گرفته شده است و بر اساس این مذاکرات، و نبود محدودیت‌های احتمالی، پیش بینی می‌شود تراموای شهر شیراز در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعتبار پیش بینی شده برای اجرای مرحله اول و دوم این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: تراموای کلانشهر شیراز با مشارکت بانک‌ها یا سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر، شهرداری شیراز برای اجرا این طرح پیش قدم شده است و امیدواریم با اجرای این طرح، بخش دولتی نیز در تأمین اعتبار آن سهیم شود.

کد خبر 421688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.