۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
لاله زار تهران پیاده‌راه می‌شود

عضو شورای شهر تهران از احیای خیابان لاله زار قدیم و تبدیل آن به پیاده‌راه و ساماندهی سیما و منظر آن توسط سازمان زیباسازی شهرداری منطقه ۱۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر اول فرنگستان به خیال احداث خیابانی مانند شانزه‌لیزه در تهران به عنوان دارالخلافه افتاد و دستور داد که از میان باغ مصفای لاله‌زار خیابان بکشند. لاله‌زار در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی نماد نوگرایی و هنر ایران بود و شانزه‌لیزه تهران لقب گرفته بود.

بسیاری از تئاترها، رستوران‌ها، تجارتخانه‌ها، کاباره‌ها، پیاله‌فروشی‌ها، خیاط خانه‌ها، سینماها و فروشگاه‌های معروف ایران در این خیابان قرار داشتند. خانه و باغ اتحادیه یا خانه امین‌السلطان عمارتی مربوط به دوران قاجار است که به عنوان تنها بازمانده از خیابان لاله‌زار قدیم و یکی از نفایس معماری عصر قاجار شناخته می‌شود.

احیای تاریخی لاله زار به عنوان یکی از گنجینه‌های هویت تهران از وعده‌های پیروز حناچی هنگام ارائه برنامه در شورای شهر جهت رأی اعتماد بود که خوشبختانه تحقق این وعده مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

نوسازی و احیای خانه اتحادیه و نیز ساماندهی سیما و منظر لاله زار توسط سازمان زیباسازی و احیای خیابان لاله زار قدیم وتبدیل آن به پیاده راه توسط شهرداری منطقه ۱۲ صورت گرفته و در آستانه افتتاح هستند و ساختمان تئاتر نصر تهران که مخروبه‌ای بود توسط شهرداری تملک شده و در حال نوسازی است."

کد خبر 421682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.