ایجاد فضای تفرجگاهی و زیبا از میدان گاز تا حجاب در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی حدفاصل میدان گاز تا میدان حجاب سنندج خبر داد و گفت: بر اساس طراحی صورت گرفته فضای تفرجگاهی و زیبا در این مسیر احداث خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی در این باره اظهار کرد: ورودی میدان گاز یکی از ورودی‌های پارک جنگلی آبیدر است که سال‌ها با تصرف وانت بارها و دستفروشان فضای بصری نامناسبی ایجاد کرده بود.

وی عنوان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا وانت بارهای این مسیر با همکاری دستگاه‌های مربوطه جمع آوری شد و ساماندهی آن در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی میدان گاز تا میدان حجاب خبر داد و گفت: یکی از فضاهای بازیابی شده مهم، فضای همجوار میدان گاز واقع در کمربندی آبیدر است.

وی گفت: این فضا دارای مساحت تقریبی سه هزار متر مربعی است که به دلیل موقعیت مکانی بارز آن فرصت مناسبی را برای طراحی فضای شهری ایجاد می‌کند.

شریفی خاطرنشان کرد: بازآفرینی فضا در قالب باز پس‌گیری فضای شهر از تصرف دست‌فروشان و اختصاص فضای طراحی شده مناسب گذران اوقات فراغت شهروندان، تقویت سرزندگی کمربندی آبیدر از طریق ایجاد جذابیت‌های بصری و عملکردی، بازتعریف فضای ورودی به آبیدر، و ایجاد فضایی در راستای برند سنندج شهر خلاق موسیقی از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.

وی از دیگر اهداف آن به استفاده از عناصر نمادین در طراحی فضا (از قبیل سازه چادری و پرچین‌های گابیونی)، ایجاد بدیلی رسمی، زیبا و کارکردی و نمونه‌ای مطلوب در ارائه غذاهای خیابانی به عنوان عنصری مهم در تقویت حضور شهروندان در فضای شهری، ایجاد پاتوق تفریحی شهری و فضایی جهت برقراری تعاملات اجتماعی، ایجاد تنوع، گوناگونی و انعطاف پذیری در فضای شهری و ایجاد فضایی جهت ارتقای سطح تعلق مکانی شهروندان اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: ایجاد بستر و زیرساخت مناسب جهت بهبود کیفیت پروژه با صرف حداقل هزینه و زمان، ایجاد فضای تجمع خانواده‌ها همراه با چشم انداز مناسب به سطح شهر از اهم مزایای اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: بی نظمی ماشین و پراکندگی تجهیزات وابسته و استفاده نامناسب از مصالح و کیفیت نامطلوب در ساخت مبلمان از عمده مشکلات مسیر میدان گاز تا میدان حجاب است.

شریفی اضافه کرد: به جهت تکمیل پروژه فضای مذکور و محور میدان گاز (هفت آسیاب) تا میدان حجاب ساماندهی و ترمیم و بازسازی سنگفرش و نورپردازی در مسیر و نرده گذاری و تلفیق فضای سبز در محور انجام خواهد شد.

کد خبر 421678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.