لیگ آلمان بدون اعلام قهرمان باید لغو شود/ سانچو و هالند می‌مانند

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند معتقد است باید لیگ آلمان بدون اعلام قهرمان لغو شود.

با توجه به روزهای کرونایی بدون فوتبال و شایعاتی که در خصوص تاریخ شروع مجدد لیگ آلمان وجود دارد شاهرخ جاوید راد مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند در پاسخ به سؤال خبرنگار ایمنا در همین خصوص اظهار کرد: مسئولان لیگ آلمان چند روز پیش جلسه‌ای داشتند، برنامه خودشان را ارائه دادند که در صورت برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر چه کارهایی باید انجام شود که بازیکنان با هم ارتباط مستقیم نداشته باشند و سایر مسائل ایمنی مطرح شد. این در حالی است که اول باید دولت آلمان این برنامه فدراسیون را قبول کند.

وی ادامه داد: مسأله‌ای که وجود دارد این است، برخی‌ها می‌گویند چرا بازیکنان با هم تماس و ارتباط دارند ولی به بچه ۴-۵ ساله اجازه حضور در پارک داده نمی‌شود یا به بچه ۱۰ ساله اجازه تمرین فوتبال داده نمی‌شود.

جاوید راد افزود: خیلی از ورزش‌ها لیگ‌هایشان تعطیل است. آن‌ها نمی‌خواهند فوتبال را استثناء قرار دهند. در حال حاضر، مشکل برسر ورشکستگی یکسری باشگاه‌ها است که نیاز به درآمد حق پخش دارند، اگر در این ۹ بازی آخر و قسط آخر را نتوانند دریافت کنند، دچار مشکل و ورشکسته می‌شوند.

وی گفت: نظر شخصی من این است که مسئولان مدام از این هفته به آن هفته نکنند، کامل لیگ را لغو کنند و بازیکنان را به تعطیلات و استراحت بفرستند این بهترین کار است. در یک نظرسنجی تلویزیونی آلمان، اولتراها یا همان هواداران افراطی هم حتی مخالف ادامه لیگ بودند. آنها معتقد هستند بسیار زحمت کشیدند تا این زنجیره کرونا قطع شود، ولی با ادامه بوندس لیگا خلاف این کار را انجام خواهد شد و با تجمع‌های جلوی ورزشگاه دو هزار هوادار و حتی پلیس می‌تواند باعث انتقال ویروس شود که این بسیار خطرناک است.

جاوید راد اضافه کرد: در آلمان رعایت فاصله بسیار مهم است در مدرسه، محل کار و خیابان یک تا دو متر فاصله بین مردم است. کاملاً درست است که در جدول بوندس لیگا امتیازات نزدیک است، ولی همه ۴-۵ تیم اول شانس قهرمانی دارند و این ناحقی است که برای این فصل، قهرمانی تعیین شود، در انگلیس واقعاً حق لیورپول است چون فاصله زیاد است و تا قهرمانی فاصله چندانی ندارد. در بلژیک هم همینطور است، بروخه ۱۶ امتیاز فاصله دارد و قهرمان اعلام شد بر خلاف آلمان، پس اینجا نباید قهرمانی اعلام شود.

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند همچنین در خصوص شایعات نقل و انتقالاتی این باشگاه گفت: ببینید در این خصوص باید بگویم که تا قبل از جریان ویروس کرونا، همه می‌دانستند که سانچو با مبلغ بالایی دورتموند را ترک می‌کند و به تیمی دیگر می‌رود ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرر مالی شدید باشگاه‌ها، به نظرم سانچو یک فصل دیگر با حقوق ۱۰ میلیون یورویی قراردادش را تمدید می‌کند.

جاوید راد ادامه داد: راجع به هالند هم شرایط همینطور است او تازه مدت کمی است که به دورتموند پیوسته و شایعات زیادی وجود دارد که بند فسخ ۷۵ میلیونی دارد که می‌تواند در طول ۲۰۲۲ فعال شود، البته فعلاً تا دوسال آینده هالند از دورتموند جدا نخواهد شد.

وی افزود: این را هم در نظر بگیرید که دورتموند برگ برنده‌ای به نام "یوسف موکوکو" دارد، این بازیکن ۱۵ ساله است که در ماه نوامبر، ۱۶ سال خواهد شد و مشکلی برای بازی در بوندس لیگا ندارد. اگر بتواند خودش را نشان دهد می‌تواند جای هالند را بگیرد. آن وقت است که باشگاه می‌تواند هالند را قبل از فعال شدن بند ۷۵ میلیون یورویی، شاید با قیمت بالاتر بفروشد.

مدیر کانون هواداران ایرانی باشگاه دورتموند گفت: برخی‌ها تعجب کرده‌اند که برای چه دورتموند این بند عجیب را پذیرفته است، اما باید بدانند اگر باشگاه این بند را قبول نمی‌کرد، هالند با استعداد هرگز به سیگنال ایدونا پارک منتقل نمی‌شد. منچستریونایتد این بند را قبول نکرد و هالند را جذب نکرد.

جاوید راد در پایان در خصوص جذب فران تورس و دارکسلر توسط دورتموند، گفت: فران در حالی جذب می‌شود که سانچو جدا شود، هرچند دورتموند یک بازیکن نوجوان خوب دیگر به اسم "جیووانی رینا" دارد که می‌شود روی او هم مانند موکوکو حساب کرد، دراکسلر هم یک شالکه‌ای است که هرگز دورتموند نخواهد آمد مگر اینکه یک معجزه و اتفاق خاصی رخ دهد.

کد خبر 421677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.