برخورد با تخلفات عمده ساختمانی در زنجان

شهردار زنجان با بیان اینکه در مقابل تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود، گفت: باید اصول و مقررات شهرسازی در ساخت و سازها رعایت شود.

به گزارش ایمنا، حبیب یگانه در مورد علت تجمع انبوه‌سازان در زنجان اظهار کرد: علت تجمع انبوه سازان مربوط به یک موضوع نبود و به موضوعات مختلفی مربوط می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در برخی از مناطق شهری در ساخت و سازها تخلفاتی اتفاق افتاده که برخی از سازندگان معتقدند بر مبنای آن ساخت و سازهای خود را انجام دهند.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی از وظایف قانونی و ذاتی شهرداری است، عنوان کرد: در مقابل تخلفات عمده ساختمانی در زنجان گرفته می‌شود و این موضوع به واحد مربوط در شهرداری ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: احداث طبقات ساختمانی در برخی از مناطق محدودیت دارد و نباید احداث طبقات اضافی اتفاق بیفتد و همه باید بر قانون و ضوابط شهرسازی احترام گذاشته و ساخت و سازهای خود را براساس ضوابط قانونی انجام دهند.

یگانه عنوان کرد: مشکلات احداث طبقات اضافی تقریباً مربوط به هشت ماه گذشته است که بسیاری از انبوه سازن تمایل برای ساخت طبقات اضافی دارند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که چنین تخلفاتی را انجام دادند ادامه ساخت و سازهای آنها متوقف شده و در حال حاضر نیز اتفاق خاصی نیز نیفتاده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در جلسه مرتبط با این موضوع اعلام کردیم که درخواست‌هایی برای ارسال به کمسیون ماده ۵ استان پذیرفته می‌شود که در چارچوب قانون باشد، گفت: انبوه سازان درخواست‌هایی که براساس ضوابط تعیین شده دارند اعلام کنند تا به منظور بررسی به کمسیون ماده پنج استان ارسال شود.

وی افزود: با تخلفات عمده که موجب بروز مشکلات در بحث تراکم و ضوابط مقررات شهرسازی شود برخورد می‌شود و جلوگیری از تحقق این گونه تخلفات به شهرداری تکلیف شده است.

یگانه با بیان اینکه ممکن است تخلفات جزئی در ساخت و سازها مشاهده شود، گفت: به هیچ عنوان اجازه احداث طبقات اضافه در سطح شهر زنجان داده نمی‌شود.

وی گفت: در کمسیون ماده ۵ یا طرح تفصیلی مقررات و ضوابط تفصیلی در ساخت و سازها تعیین و محدودیت‌هایی اعمال شده که باید این محدودیت‌ها در ساخت و سازهای شهری اتفاق بیفتد.

شهردار زنجان عنوان کرد: اگر قرار باشد ضوابط قانونی و طرح تفصیلی را رعایت نکنیم ضوابط و مقررات شهری و چهره شهر به هم می‌خورد و در این راستا قوانینی که در ساخت و سازها اعلام شده حتماً باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکید بر رعایت اصول و مقررات شهرسازی و جلوگیری از تخلفات عمده ساختمانی است که این تخلفات ساختار شکن بوده و اگر جلوی این تخلفات گرفته نشود قطعاً در آینده مشکل ساز می‌شوند.

کد خبر 421671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.