محدودیت موقت در زیارت حرم رضوی موجب پیوند علم و دین شد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تصمیم‌گیری برای محدود کردن زیارت ارادتمندان اهل بیت(ع)، برای همه ما تصمیم سختی است اما اتخاذ چنین تصمیم دشواری کمک بسیار بزرگی به مجموعه شهری مشهد کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از آستان نیوز، محمدرضا حیدری در دیدار اعضای شورای شهر و شهردار مشهد با تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تقدیر از همکاری و تعامل متقابل آستان قدس رضوی با مجموعه مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر مشهد اظهار کرد: از تصمیم خطیر تولیت آستان قدس رضوی در قبال مسئله شیوع کرونا با ایجاد محدودیت موقت در زیارت حرم مطهر رضوی که موجب پیوند علم و دین در میان محافل علمی و مردمی شد، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: اتخاذ چنین تصمیم دشواری کمک بسیار بزرگی به مجموعه شهری مشهد کرد. علیرغم اینکه گرفتن این تصمیم در کنار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) برای محدود کردن زیارت ارادتمندان اهل بیت (ع)، برای همه ما تصمیم سختی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تأیید رویکرد تولیت آستان قدس رضوی در مواجهه با مسئله کرونا تصریح کرد: توجه به نظر کارشناسان بهداشتی و درمانی کشور از سوی آستان قدس رضوی، بازتاب بسیار مطلوبی در محافل مختلف داشت و شورای شهر مشهد هم به سهم خود اقدامات مرتبطی را با ترجیح سلامتی مردم در این کلانشهر پیشرو کشور آغاز کرد.

وی اضافه کرد: مهمترین اقدام مدیریت شهری در این شرایط، توقف حوزه حمل و نقل عمومی اعم از متر و اتوبوس بوده است، با این حال در صورتی که مجموعه اقدامات ما با اقدامات آستان قدس رضوی همراه نمی‌شد، شاید هیچ اثرگذاری نداشت.

حیدری به رویکردهای این شورا در ارتقای مدیریت شهری طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: توجه به شفافیت و انضباط، اتخاذ مصوبات مناسب در جهت کمک به مناطق کم برخوردار شهر مشهد و نیز ارائه ظرفیت‌های لازم به شهرداری مشهد برای توسعه شهر و رفع مسائل حاشیه‌نشینان، از جمله رویکردهای سال ۹۸ شورای شهر مشهد هستند.

وی با تاکید بر توانمندسازی نیروها در جامعه هدف برای جلوگیری از تکرار مشکلات در آینده، بیان کرد: اقدامات کوتاه مدت و امدادی در شرایط بحرانی ضرورت دارد ولی باید تمرکز تلاش‌های نهادهای دولتی و حمایتی بر توانمندسازی مردم قرار بگیرد.

کد خبر 421665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.