عکسبرداری هوایی از محدوده قانونی و حریم شهر یزد روزآمد شد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد گفت: در راستای روزآمدسازی سامانه اطلاعات مکانی شهرداری یزد، پروژه عکسبرداری هوایی از محدوده قانونی و حریم شهر یزد پایان یافت.

مجید بیکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین فاز اجرایی پروژه عکسبرداری هوایی و تولید داده‌های مکانی شهر یزد توسط واحد (GIS) سازمان فاوا شهرداری به اتمام رسیده است که هدف آن تولید عکس‌های خام اولیه از شهر یزد و حریم آن در راستای ایجاد عکس هوایی یکپارچه، مدل ارتفاعی سطح (DSM) و روزآمدسازی اطلاعات مکانی شهر یزد بوده است.

وی با بیان اینکه در این پروژه از بالغ بر ۲۴ هزار هکتار سطح زمین، عکسبرداری هوایی شده است؛ افزود: اولین فاز اجرایی این پروژه، شامل برداشتن عکس هوایی با دقت مکانی حدود پنج الی شش سانتیمتر و ارائه عکس خام ژئوتگ در اواسط فروردین ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون به پایان رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد تاکید کرد: برداشتن عکس‌های هوایی در این پروژه در راستای انجام خدماتی از قبیل تولید نقشه‌های جدید شهری، روزآمدسازی لایه‌های مکانی از قبیل عرصه، اعیان، فضای سبز و غیره، بررسی هر گونه تغییرات شهری، رصد ساخت و سازهای شهری و نظایر انجام شده است.

کد خبر 421638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.