ورود به مناطق حفاظت شده اصفهان در فصل زادآوری حیوانات ممنوع شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با فرارسیدن فصل زادآوری حیوانات، ورود به مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

مرتضی جمشیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورود به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و زادآوری حیوانات ممنوع شد.

وی شیوع ویروس کرونا را دلیل ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده اعلام کرد و گفت: از این رو با هدف ایجاد فضای آرام برای زادآوری و حفظ امنیت و سلامت حیات وحش از ورود گردشگران و سایر افراد به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان جلوگیری می‌شود.

پیش از این نیز در فروردین ماه امسال براساس تصمیم ستاد ملی و استانی مقابله با شیوع ویروس کرونا ورود گردشگران و مسافران به مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت ممنوع شده بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان همچنین به دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده این استان در ماه فروردین اشاره کرد و افزود: ماه گذشته با مسببان چهار مورد شکار غیرمجاز پرندگان و ۹ مورد شکار غیرمجاز پستانداران برخورد قانونی شد.

جمشیدیان با بیان اینکه شمار تخلفات شکار و صید در فروردین ماه شش مورد بود، خاطرنشان کرد: در این مدت ۹۳ اخطاریه زیست محیطی در بخش‌های مختلف مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان صادر شده است.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

کد خبر 421632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.