قیمت موبایل کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان گفت: در هفته جاری حباب قیمت موبایل در بازار خواهد شکست و کاهش قیمت‌ها در بازار، ارزش موبایل‌ها را به جایگاه اصلی خودشان باز خواهد گرداند.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند افزایشی قیمت مدل‌های مختلف موبایل در بازار، اظهار کرد: چین و دبی دو مرکز اصلی واردات موبایل به ایران هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مراکز فروش گوشی تلفن همراه در این دو کشور روند واردات موبایل به کشور را با اختلال مواجه کرده است.

وی افزود: مراکز فروش تلفن همراه در دو کشور مذکور به تازگی بازگشایی شده و ثبت سفارش برای واردات تلفن همراه به کشور در حال انجام است و از این رو در پایان هفته گذشته شاهد شکسته شدن حباب قیمتی بسیاری از مدل‌های گوشی موبایل در بازار بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان تصریح کرد: در هفته جاری حباب قیمت موبایل در بازار خواهد شکست و کاهش قیمت‌ها در بازار، ارزش موبایل‌ها را به جایگاه اصلی خودشان باز خواهد گرداند.

میر شمشیری اضافه کرد: روند افزایشی قیمت موبایل که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم برای همه برندهای گوشی تلفن همراه اتفاق افتاد زیرا اغلب برندهای موجود در بازار وارداتی هستند و اختلال در روند واردات موجب کاهش عرضه موبایل شده بود؛ البته با توجه به دپوی بار بیشتری که در حوزه گوشی‌های سامسونگ وجود داشت، قیمت مدل‌های موبایل این برند نسبت به برند اپل افزایش کمتری را تجربه کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت بالای گوشی‌های تلفن همراه برند اپل، هیچکدام از فروشندگان حجم زیادی موبایل از این برند را دپو نمی‌کنند و مراکز ثبت سفارش در پایتخت نیز بر اساس تقاضای مشتریان در بازار، برای ثبت سفارش اقدام می‌کنند. شاهد افزایش قیمت چشمگیری در مدل‌های مختلف تلفن همراه برند اپل بودیم اما خوشبختانه روند کاهشی نرخ مدل‌های این برند نیز از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه امیدواریم حباب قیمتی موبایل در بازار تا اواسط هفته جاری شکسته شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات موبایل به کشور نیز تا حدودی تسهیل شده و بروکراسی‌های اداری مربوط به واردات موبایل در حال کاهش است و امیدواریم با کاهش این بروکراسی‌ها، موبایل‌هایی که در گمرک مانده، آزاد شود.

میر شمشیری اضافه کرد: قیمت تلفن همراه وابستگی قابل توجهی به نرخ دلار در بازار دارد اما افزایش قیمت اخیر ارتباطی با نوسانات نرخ دلار نداشته و یک حباب قیمتی است که به زودی شکسته خواهد شد و در این راستا به همکاران خود پیشنهاد کردیم که تا زمان کاهش قیمت موبایل در بازار اقدام به خرید تلفن همراه نکنند.

وی ادامه داد: موبایل، یکی از کالاهای سبد اصلی خانوار محسوب می‌شود و با توجه به افزایش نیاز خانواده‌ها به این وسیله در پی اینترنتی و موبایلی شدن آموزش مدارس، بسیاری از مشتریان کنونی فروشگاه‌های تلفن همراه، خانواده‌هایی هستند که برای بروز رسانی نرم افزارهای تلفن همراه خود برای استفاده از برنامه شاد به مغازه‌ها مراجعه کرده‌اند.

"شاد" روی پلتفرم‌های قدیمی موبایل قابل اجرا نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان تصریح کرد: متأسفانه نرم افزار شاد که مربوط به آموزش مجازی مدارس آموزش و پرورش است، روی پلتفرم‌های قدیمی تلفن همراه جوابگو نیست و از این رو بسیاری از خانواده‌ها در این شرایط مجبور به خرید تلفن همراه جدید هستند.

میر شمشیری اضافه کرد: بر اساس مصوبه، واحدهای صنفی فروشنده تلفن همراه، می‌توانند گوشی موبایل را با هفت درصد ارزش افزوده به فروش برسانند اما با توجه به وضعیت کنونی بازار اغلب مغازه‌ها، یک تا دو درصد ارزش افزوده برای فروش موبایل در نظر می‌گیرند و گرانی اخیر تلفن همراه به هیچ‌وجه تقصیر واحدهای صنفی نیست.

کد خبر 421625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 0
    پس کی قراره ارزون بشههه هنوز نشدههه
  • قاسم IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 0
    یک ماه از این اظهار نظر گذشت و چیزی نشد. در ایران چیزی به نام ارزان شدن نداریم بلکه یه مقدار صبر میکنه تا تو یه خورده بره بالاتر. فقط یه خورده. فقط یه خورده و دوباره روز از نو
  • جمیل IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    5 0
    چه خبره قیمت موبایل هر هفته ۵۰۰ میره بالا مسعولش کیه خواهشا رسیدگی کنین کارگرم جمع کردم یدونه خوبشو بگیرم با چه زحمتی الان میبینم ۲ میلیون کم دارم