‌دولت خسارت اعتراضات آبان به جایگاه‌های سوخت را جبران نکرده است

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان اصفهان گفت: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارت جایگاه‌های سوخت آسیب دیده در اعتراضات آبان ماه که در پی افزایش نرخ بنزین صورت گرفت، نکرده است.

پیمان کامران در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وعده‌های دولت برای پرداخت خسارت اعتراضات بنزینی آبان‌ماه به جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور، اظهار کرد: دولت تاکنون هیچ اقدامی برای جبران خسارت جایگاه‌های سوخت آسیب دیده در اعتراضات آبان ماه که در پی افزایش نرخ بنزین صورت گرفت، نکرده است.

وی افزود: بیمه‌ها به جایگاه‌داران اعلام کردند که با توجه به ابلاغیه‌ها، وظیفه تأمین امنیت جایگاه‌های سوخت در زمان اعتراضات با دولت بوده و قادر به پرداخت حداکثر ۱۵ درصد از خسارت‌های وارد شده به جایگاه‌های سوخت بیمه شده هستند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان اصفهان تصریح کرد: البته با توجه به پیگیری‌ها و اعتراضاتی که به این مصوبه بیمه جایگاه‌های سوخت شد، در حدود ۲۰ درصد از خسارات وارد شده به جایگاه‌های سوخت استان اصفهان پرداخت شد و برای جبران مابقی خسارت به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نامه نوشتیم و بر اساس آخرین اطلاعات، نامه جبران خسارت جایگاه‌ها از مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به وزیر نفت ارجاع شده و وزیر نفت نیز این نامه را به وزیر کشور ارجاع کرده است.

کامران اضافه کرد: با توجه به پرداخت تنها ۲۰ درصد از خسارت‌های وارد شده به جایگاه‌های سوخت در پی اعتراضات بنزینی آبان ماه سال گذشته، مابقی خسارات وارد شده به این جایگاه‌ها توسط خود جایگاه‌داران جبران شده تا جایگاه‌ها بتواند به فعالیت خود در بستر شهر ادامه دهند.

وی ادامه داد: جایگاه داران قادر به تعطیل کردن واحدهای ارائه دهنده سوخت خود نیستند زیرا مردم برای تهیه سوخت با مشکل مواجه می‌شوند و از این رو برای جبران خسارت جایگاه‌ها به صورت شخصی از سوی جایگاه‌داران، فاکتور و سند جزئیات هزینه جبران خسارت برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران استان اصفهان خاطر نشان کرد: جایگاه‌داران خسارات وارده به واحدهای خود را به امید جبران هزینه و عملی شدن وعده‌های دولت، برطرف کرده‌اند اما هنوز هیچ اقدامی از سوی دولت در این خصوص صورت نگرفته است.

کامران با اشاره به اجرایی شدن تمهیدات بهداشتی در جایگاه‌های سوخت، افزود: جایگاه‌های سوخت در استان اصفهان در بازه زمانی دو ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیش از ۹۰۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی برای توزیع در میان خریداران سوخت، خریداری کرده‌اند و انجمن صنفی جایگاه‌داران استان اصفهان در نامه‌ای از استاندار اصفهان درخواست کرده که مساعدتی در این خصوص صورت گیرد.

وی یادآور شد: کاهش فروش سوخت و تقاضای عمومی برای خرید بنزین در اسفندماه ۹۸ و فروردین‌ماه ۹۹، بیش از ۱۴ میلیارد تومان به ۳۰۰ جایگاه سوخت در استان اصفهان، ضرر وارد کرده است.

کد خبر 421624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.