‌تقاضا برای خرید گیاهان زینتی در نوروز ۹۹، به صفر رسید

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال تقاضا برای خرید گل و گیاهان زینتی در ایام نوروز به صفر رسید و این ریزش تقاضا منجر به ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه شد.

محمد خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دفتر کل امور بحران وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی و پژوهش در خصوص میزان آسیب مالی وارد شده در پی شیوع ویروس کرونا به اقتصاد کشاورزی کشور است، اظهار کرد: بررسی دقیق تأثیرگذاری ویروس کرونا بر اقتصاد کشاورزی ایران در مرحله جمع‌بندی است و برخی از آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اقتصاد بخش کشاورزی به ستاد ملی مقابله با این بیماری ارجاع شده است.

وی افزود: همواره در ایام نوروز همه سال‌ها، پرورش دهندگان گل و گیاه با تقاضای زیادی از سوی بازار مواجه می‌شدند و از این رو تولیدکنندگان و عرضه کنندگان گل و گیاه تمرکز مالی خود را بر بازار شب عید می‌گذاشتند؛ اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایام عید، تقاضا برای خرید گل و گیاهان زینتی به صفر رسید.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ریزش تقاضا برای خرید گل و گیاهان زینتی در نوروز سال ۹۹ منجر به ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه شد، تصریح کرد: حوزه تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی در اقتصاد کشاورزی ایران از بخش‌های مهم شغلی بود که به شدت تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفت.

خالدی اضافه کرد: واحدهای ارائه دهنده خدمات مرتبط با امور دامپزشکی نیز یکی دیگر از رسته‌های شغلی مربوط به اقتصادی کشاورزی ایران بودند که در دوره شیوع گسترده بیماری کرونا، آسیب‌های مالی قابل توجهی را تجربه کردند.

وی ادامه داد: کاهش تقاضا برای خرید محصولات و فرآورده‌های لبنی در بازار نیز یکی دیگر از آسیب‌های مالی کرونا به اقتصاد بخش کشاورزی ایران بود و این روند کاهشی عملاً منجر به ضرر و زیان محسوس بسیاری از دامداری‌های شیری در سطح کشور شد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: از دولت درخواست کرده‌ایم که بخشی از تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه اصناف را به واحدهای صنفی مرتبط با فروش محصولات کشاورزی تخصیص دهد.

خالدی افزود: وزیر جهاد کشاورزی نیز طی نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست کرد تأثیرات منفی کرونا بر اقتصاد کشاورزی و تبعات آن در حوزه‌های مربوط به این وزارتخانه در روند ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی و بنگاه‌های تولیدی کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: امیدواریم واحدهای فعال تولیدی و صنفی مرتبط با بخش کشاورزی بتوانند از تسهیلات حمایتی دولت استفاده کنند و مشکلات ایشان مرتفع شود.

کد خبر 421622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.