‌کاهش ۸۰ درصدی معاملات خودرو نمایشگاه‌داران در اصفهان

‌نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اصفهان گفت: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو در روزهای اخیر و کاهش تقاضا برای خرید و فروش اتومبیل، میزان معاملات نمایشگاه‌داران اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

حمیدرضا قندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روند افزایش چشمگیر قیمت خودرو در بازار همچنان متوقف نشده، اظهار کرد: قیمت انواع اتومبیل در بازار کاهشی نداشته و متأسفانه نه تنها قیمت خودرو بلکه قیمت همه اقلام در بازار پس از بازگشایی اصناف در ۲۳ فروردین‌ماه افزایشی بوده است.

وی افزود: نوسانات نرخ دلار در بازار تا حدودی روند افزایش قیمت خودرو را تسهیل کرده و تعطیلی ۴۰ روزه مراکز شماره‌گذاری پلاک اتومبیل در هفته‌های گذشته نیز شیب این روند صعودی قیمت خودرو را تندتر کرده است زیرا اغلب مردم در هنگام خرید خودرو نیاز به اتومبیل با پلاک شماره‌گذاری شده دارند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت خودرو در بازار، تزریق نشدن اتومبیل به بازار از سوی خودروسازان داخلی بوده است.

قندی اضافه کرد: احتکار خانگی خودرو توسط خریداران شرکتی اتومبیل نیز نقش مهمی در افزایش قیمت خودرو در بازار داشته زیرا بسیاری از خریداران پس از اینکه خودروی ثبت‌نامی خود را از شرکت‌ها تحویل می‌گیرند، اگر قصد فروش داشته باشند با مشاهده قیمت‌های حباب دار در سایت‌ها و فضای مجازی، شرایط را برای فروش اتومبیل مناسب ارزیابی نکرده و قصد دارند خودروی خود را گران‌تر از ارزش واقعی‌اش به فروش برسانند.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های اتومبیل از شب عید سال ۹۹ تا ۲۳ فروردین‌ماه تعطیل بودند و با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو در روزهای اخیر و کاهش تقاضا برای خرید و فروش اتومبیل، میزان معاملات نمایشگاه‌داران اصفهان، ۸۰ درصد کاهش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اصفهان با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها موجب شده بسیاری از فروشندگان خودرو، از فروش اتومبیل خود منصرف شوند، خاطر نشان کرد: متأسفانه دولت و اتاق اصناف، صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل را به عنوان رسته آسیب پذیر از بحران اقتصادی کرونا در نظر نگرفته‌اند و تسهیلاتی به این واحدهای صنفی ارائه نشده است.

قندی افزود: ۸۰ درصد از نمایشگاه‌های اتومبیل واقع در اصفهان، استیجاری هستند و برخی از نمایشگاه‌داران اصفهانی در منازل اجاره‌ای نیز سکونت دارند و از این رو آسیب اقتصادی قابل توجهی شامل حال فعالان این صنف شده و میزان تأثیرگذاری آسیب مالی نهایی بر روند فعالیت نمایشگاه‌داران در ۵ تا ۶ ماه آینده مشخص خواهد شد.

وی یادآور شد: اغلب اتحادیه‌ها برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و شرایط قرنطینه به اتاق اصناف نامه نوشته‌اند اما متأسفانه اتاق اصناف حدوداً ۱۰ رسته شغلی را به عنوان اصناف آسیب دیده در نظر گرفته و صنف نمایشگاه‌داران اتومبیل جزو آن‌ها نبوده است.

کد خبر 421620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    1 0
    خدا لعنت کنه کسی رو که با روح و روان مردم بازی میکنه آخه با یه حقوق دو تومنی چطور میشه یه ماشین نود تومنی خرید