ابلاغ دستور العمل ویژه مدیریت بحران اصفهان برای مصرف بهینه آب در تابستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی کاهش بارندگی ها در سرشاخه های زاینده رود در سال آبی جاری، دستورالعمل های ویژه ای درخصوص مصرف بهینه آب در بخش های مختلف ابلاغ شد تا از هم اکنون برای تابستان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بارش‌های اخیر در ایستگاه کوهرنگ، سرشاخه رودخانه زاینده رود ۴۱ میلی متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش‌های سال آبی جاری در کوهرنگ از ابتدای مهرماه ۹۸ تاکنون یک هزار ۱۵۴ میلی متر گزارش شده که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته یک هزار و ۱۲۶ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کوهرنگ ۴۶ درصد کاهش بارندگی داریم، افزود: ستاد مدیریت بحران با توجه به کاهش بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده رود دستورالعمل‌های ویژه ای درخصوص مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف ابلاغ کرد تا از هم اکنون برای تابستان برنامه ریزی شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: بارش‌های بهاری امسال بیشتر در مناطق شمالی و شرق استان اصفهان رخ داد و بیشترین بارش‌ها در مقایسه با بلندمدت را در شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان و کاشان شاهد بودیم اما در سرشاخه‌های زاینده رود کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

شیشه فروش همچنین به ورود یک سامانه بارشی از هفته آینده به استان اشاره و اظهار کرد: در ۲۴ گذشته نیز بیشترین بارشهای استان از علویجه با میانگین ۱۶.۵، فریدونشهر ۱۵.۶، خوانسار ۱۴.۵، میمه ۱۳.۶، برزوک ۱۳.۵، مورچه خورت ۱۰.۷، دهق ۱۰.۴، بویین میاندشت ۱۰.۲ میلی متر، شهرضا ۹.۶، چادگان ۸.۸، نطنز ۷.۹، داران ۷.۲، اردستان ۷.۱، کلان شهر اصفهان و نجف آباد ۶.۸، دهاقان ۶.۴ و ورزنه ۱.۹ میلی متر گزارش شده است.

کد خبر 421604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.