پیام شهردار اصفهان به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم

شهردار اصفهان در پیامی، فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت «روز معلم» را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در متن پیام «قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان، آمده است:

به نام خدا

اگر از آغاز خلقت انسان، یاد دادن و یاد گرفتن وجود داشته و بی تردید ادامه هم خواهد داشت و آن را امری واجب معرفی کرده‌اند، و اگر اهمیت و ارزشمندی انسان بدان وابسته است، بنابراین ستایش و تجلیل از علم و معلم که اولین اش حضرت پروردگار بوده است نیز در هر زمان و هر شرایط، امری واجب و ضروری است. می‌دانیم و از زبان بزرگان شنیده‌ایم که توانگری، در علم و دانش است و هر که از این توانگری نصیب بیشتری داشته است بی تردید از گفتار، کردار و سعادتمندی بیشتر و زیبنده تری برخوردار بوده است.

در فرهنگ ایرانی اسلامی ما چه بسیار به اهمیت دانش و دانشمند، معلم و استاد توجه و تاکید قابل تأمل شده زیرا که موجب خردمندی انسان است و او را از خطاها و کژ راهه ها دور می‌سازد.

حکیم ابوالقاسم فردوسی در این خصوص چه زیبا سروده است:

" چو گویی که وام خرد توختم

همه هرچه بایستم آموختم

یکی نغز بازی کند روزگار که بنشاندت پیش آموزگار"

افتخار دارم در این ماه مبارک رمضان و با نکوداشت یاد استاد شهید مطهری، ایام بزرگداشت مقام معلم را به همه معلمان، استادان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت، تبریک و تهنیت عرض کرده و از مساعی ارزشمند آنان به ویژه در این روزهای شیوع ویروس #کرونا که باز هم دل در گرو آموزش فرزندان مردم به شیوه‌ای دیگر دارند، تشکر و قدردانی نمایم.

شهرداری اصفهان توفیق یافت در دو سال گذشته و در ایام بزرگداشت مقام معلم، با برگزاری مراسمی از جمعی از معلمان شهر اصفهان قدردانی کند. امسال نیز چنین برنامه‌ای در دستور کار بود اما به دلیل شرایط موجود، رعایت دستورالعمل‌ها و حفظ سلامتی عزیزان مقرر شد این برنامه به روزهای آغازین سال تحصیلی آینده موکول شود.

بار دیگر و با اغتنام فرصت، روز معلم را تبریک گفته و سلامتی، موفقیت و شادمانی بزرگواران را از درگاه خداوند بزرگ آرزومندم.

قدرت الله نوروزی

شهردار اصفهان

١٢ اردیبهشت ٩٩

کد خبر 421575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.