خرید تضمینی ۱۱ میلیون تن گندم تولیدی کشاورزان

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و اقدام‌های فنی صورت گرفته، امیدواریم امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود که براساس برآوردهای انجام شده، حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن از این میزان گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفا بخش در سفر یک‌روزه به آذربایجان غربی در بازدید از مزارع غلات شهرستان بوکان و مهاباد اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه ارتقای امنیت غذایی در کشور، پایداری و افزایش تولید، افزایش درآمد بهره‌برداران، جایگزینی تناوب زراعی، استفاده از ارقام پربازده و اجرای کشاورزی حفاظتی است.

وی افزود: پروژه ارتقای امنیت غذایی یکی از پروژه‌هایی است که از حدود پنج سال قبل در کشور شروع شده است.

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی، شهرستان بوکان به عنوان یکی از سایت‌های اصلی اجرای این پروژه است و دو سال است که به این طرح اختصاص یافته و نتایج خوبی را در این زمینه شاهد هستیم و امیدواریم با توسعه این مزارع شاهد تحولات بزرگی در دیم زارهای استان آذربایجان غربی و سایر استان‌هایی که توسعه دیم در آنها هدف‌گذاری شده است، باشیم.

وفا بخش افزود: با توجه به بارش‌های مناسب و اقدام‌های فنی صورت گرفته، امیدواریم امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود که براساس برآوردهای انجام شده، حدود ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن از این میزان گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم از آغاز فصل برداشت تا کنون ۵۰۰ هزار تن بوده است که ۹۰ درصد بهای گندم خریداری شده به گندم‌کاران پرداخت شده است.

کد خبر 421550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.