پیشرفت و توسعه کشور، مرهون معلمان است

وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت فررسیدن روز معلم، نوشت: «معلّم» اکسیر نابی است که پیشرفت و توسعه کشور، مرهون وجود گرانسنگ اوست، وجود ذی جودی که اگر به زیور دانش عمیق، تفکّر، اندیشه و شجاعت، آراسته شود، جامعه را با حضور افرادی همچون «علامه شهید مرتضی مطهری»، مشحون خواهد کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به مناسبت فرارسیدن روز معلم بدین شرح است:

" باسمه تعالی

«إنما بُعِثْتُ مُعلّماً»

سپاس پروردگاری را (عزّوجلّ) که موهبت معلمی و خدمتگزاری در عرصه خطیر تعلیم و تربیت را بر بندگان خاص حضرتش ارزانی داشت تا طلایه دار توسعه، پیشرفت و تعالی جوامع بشری باشند. طلایه دارانی که نبی مکرّم اسلام (ص) در مقام بزرگی‌اش می‌فرماید: «اِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً» هم او که امیرالمؤمنین (ع) در مراتبش فرمودند: «من عَلّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبداً» (هرکس چیزی به من بیاموزد، مرا غلام و بنده خویش کرده است.)

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر «هدایت»، «تفکّر» و «اندیشه ورزی» نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و در اعصار و قرون متمادی، بر تارک تعلیم و تربیت جوامع گوناگون بدرخشد.

«معلّم» اکسیر نابی است که پیشرفت و توسعه کشور، مرهون وجود گرانسنگ اوست، وجود ذی جودی که اگر به زیور دانش عمیق، تفکّر، اندیشه و شجاعت، آراسته شود، جامعه را با حضور افرادی مهرورز، نوع‌دوست، درستکار، متعهد و مؤمن؛ همچون «علامه شهید مرتضی مطهری»، که سراسر حیات معنوی‌اش، همواره بر محور خردورزی، ارزش‌ها و کرامات انسانی استوار بود؛ مشحون خواهد کرد؛ و چه حسن انتخابی که «هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم»، به نام این متفکر فرزانه و فیلسوف شهیر، مزیّن شده است تا جامعه هیچ گاه اهمیت این عنصر بی‌بدیل در توسعه همه جانبه کشور از یاد نبرده و در مقابل ایشان، ادای احترام نماید.

بی شک آینده اقتصاد جهانی نیز از آنِ کشورهایی خواهد بود که به بهترین و والاترین سیستم‌های تعلیم و تربیت مجهز شده و از بذل هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه دریغ نورزیده باشند؛ لذا دست یابی به اهداف متعالی آموزش و پرورش و فائق آمدن بر مشکلات پیش روی کشور، بدون اتکا به نظام تعلیم تربیت و بدون توجه به معلمان آن جامعه، میسّر نخواهد شد.

چنانچه شیوع ویروس منحوس کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی اضطراری مدارس بدون تعطیلی جریان آموزشی، بر همگان ثابت کرد که معلمان دلسوز، متعهد و مسؤولیت پذیر کشور، همچون گذشته، با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای بسیار، همچنان بر حفظ ارزش و جایگاه خود در جامعه، پای بند بوده و با سلاح تدبیر و ایثار، در صحنه‌های جهاد علمی، حضور یافته و جریان آموزشی را حیاتی دوباره بخشیدند.

این جانب در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ضمن گرامیداشت یاد روز شهادت معلم فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری، همراه با ملت شریف ایران، زیبنده‌ترین و صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را به مناسبت فرا رسیدن «هفته پاسداشت مقام شامخ معلم» تقدیم حضور همکاران گران‌مایه‌ای می‌نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و اقدامات جهادی خود، در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست»، شمع وجود خویش را به امید آینده‌ای روشن، فروزان‌تر از گذشته نگه داشتند تا زنگار جهل و نادانی را از رخسار میهن عزیزمان بزدایند.

سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزون‌تان را از پیشگاه خداوند منّان، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، موفق و پیروز باشید. "

کد خبر 421547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.