۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
خودکفایی در تعمیر نیروگاه بوشهر

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تا دو سال آینده در انجام تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر از متخصصان روسی بی‌نیاز می‌شویم.

به گزارش ایمنا، بهروز کمالوندی اظهار کرد: بخش عمده تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و شاید در دو سال آینده از متخصصان روسی در این زمینه بی نیاز شویم.

وی با اشاره به تعویض سوخت و تعمیرات سالانه این نیروگاه تصریح کرد: هر سال در دوره‌ای تعویض سوخت و تعمیرات سالیانه این نیروگاه انجام می‌شود که این ویژگی همه نیروگاه‌های اتمی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در گذشته با توجه به درخواست وزارت نیرو برای این که کمبود برق وجود نداشته باشد، ما این اقدام را در فصلی انجام می‌دهیم که با سرما و گرمای شدید مواجه نباشیم.

کمالوندی به شرایط کرونایی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این شرایط این کار را در دو مقطع انجام می‌دهیم که هر دو در فصلی است که کمبود برق احساس نشود، نخست در اردیبهشت ماه که در حال حاضر در حال انجام است و دیگری در پاییز که تعدد افراد کمتری درگیر تعمیرات و غیره هستند.

وی از ورود محموله سوخت جدید به بوشهر با همکاری روس اتم در دو پرواز در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: این محموله‌ها حاوی ۳۸ تن سوخت با حدود ۴.۵ درصد است که انرژی معادل ۱۲ میلیون بشکه نفت می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هر کدام از این هواپیماها سوخت انرژی معادل شش میلیون بشکه نفت به ایران آوردند که این‌ها در طول یک سال آینده برق مورد نیاز را به میزان یک هزار مگاوات تولید می‌کنند.

کمالوندی ادامه داد: تاکنون معادل حدود ۶۷ میلیون بشکه نفت در عملکرد نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده و سالانه هفت میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر همین میزان برق در نیروگاه‌های معمولی تولید شود باید حدود هفت میلیون تن آلاینده در فضا انتشار یابد که اهمیت کار این نیروگاه و پاکی و تمیزی انرژی است که از سوی نیروگاه اتمی بوشهر تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 421541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.