بلبل‌های پرویز تناولی برای کمک به بیمارستان‌ها به پرواز درمی‌آید

پرویز تناولی برای جمع آوری کمک به بیمارستان های ایران مدالی طراحی کرده و آن را به فروش خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، پرویز تناولی، هنرمند برجسته می‌گوید ایران به دلیل بحران کرونا تحت فشار قرار گرفته و در این شرایط تحریم‌های ایالات متحده نیز تشدید شده است. این هنرمند که به پدر مجسمه سازی مدرن ایران معروف است، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بیمارستان‌های میهن خود، مجموعه‌ای محدود از مدال‌های با طرح بلبل طراحی کرده است.

تناولی که در ونکوور زندگی می‌کند، گفته است: "از نحوه برخورد کارکنان بهداشت و درمان ایران با بحران کووید ۱۹ بسیار تحت تأثیر قرار گرفته گرفته‌ام آن‌ها با حداقل امکانات به این مهم دست یافته‌اند. " او در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید که ایران به دلیل تحریم‌های شدید اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا و کاهش درآمدهای نفتی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

این هنرمند تاکید کرده: "می‌خواستم قدردانی خودم را نه فقط به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک ایرانی نشان دهم." او یک مدال طراحی کرده که یک بلبل آوازخوان در یک طرف و یک درخت سرو در طرف دیگر دارد و تا پایان ماه مارس تعدادی محدودی از آن تولید خواهد شد.

وی این طرح را برای صنعتگران خبره در تهران که قبلاً نیز با آنها کار کرده است، ارسال کرده تا قالب آن تولید و ساخت آن شروع شود. از این طرح ۱۰۰ مدال برنزی با قیمت ۶۰۰ دلار و ۲۰ مدال نقره به قیمت ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

آواز بلبل در فرهنگ ایرانی نشانه خبری خوب برای عاشق و معشوق است. تناولی طرح خود را اینگونه تشریح می‌کند: "این مدال‌ها در پس زمینه صدها خط عمودی قرار دارد که نمایانگر مردم ایران است. هر کدام آن‌ها به روبان فیروزه‌ای آویزان می‌شوند که نمایانگر ریه‌های سالم است."

طی دو روز گذشته ۲۰ مدال به فروش رفته است، که عمده آن‌ها را ایرانی‌هایی که مانند این هنرمند قصد کمک به ایران داشته‌اند خریداری کردند.

کد خبر 421491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.